شناسه خبر: ۵۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

پارچه کت و شلواری | مدل کت و شلوار زنانه | پارچه کت مجلسی زنانه

بهترین پارچه برای کت و شلوار مجلسی زنانه + ایده دوخت

کت و شلوار مجلسی از استایل های شیک برای مهمانی، عروسی و مکان های رسمی است. در ادامه پارچه مناسب کت و شلوار و ایده دوخت را برای شما قرار دادیم.

کت و شلوار

پر بازدید

ترینی‌ها :

پارچه مناسب کت و شلوار، را باید مناسب آب و هوا و فصل انتخاب کنید. پرطرفدارترین پارچه مناسب کت و شلوار برای مجالس کرپ است که انواع مختلفی دارد. در ادامه انواع دیگر پارچه مناسب کت و شلوار که می توانید انتخاب کنید را برای شما قرار داده ایم.

1- پارچه کرپ

پارچه کرپ بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه رسمی است. در تولید این پارچه از پشم، پلی استر یا ابریشم استفاده می شود؛ بنابراین قیمت و کیفیت پارچه با توجه به الیاف به کار رفته متفاوت است. اگر کت و شلوارهای زنانه رسمی در استایل شما جایگاه ویژه ای دارند، بهتر است به سراغ پارچه کرپ بروید. این پارچه همچنین در دوخت کت و شلوارهای مجلسی خوش قیمت نیز کاربرد دارد.

پارچه کرپ

خنک ترین پارچه ها برای پیراهن ساحلی بهاری و تابستانی + ایده دوخت

2- پارچه ابریشمی

اگر به دنبال اسم پارچه کت زنانه می گردید، پارچه ابریشمی انتخاب بسیار خوبی برای شما است. از کت و شلوار زنانه ابریشمی در مراسم های مهم می توانید استفاده کنید. اما هر کسی نمی تواند این کت و شلوارهای لوکس و گران قیمت را خریداری کند! پارچه ابریشم با استفاده از نخ ابریشم خالص و گاهی از ترکیب پشم و ابریشم تولید می شود. این پارچه بسیار سبک، خنک و راحت بوده و در طرح های مختلف قابل خریداری است. پارچه ابریشمی جلوه براق و بسیار زیبایی دارد که آن را برای دوخت لباس های مجلسی مناسب می سازد.

پارچه ابریشمی

3- پارچه ژاکارد

پارچه های ژاکارد که ظاهر لوکس و قیمت بالایی دارند معمولا به عنوان پارچه های سلطنتی شناخته می شوند. ایده دوخت انواع لباس مجلسی با پارچه ژاکارد، بسیار خاص و عالی می شود. چرا که این پارچه ها که اغلب آهار دار و خوش دوخت هستند و می توانند خالق لباس های بسیار چشم نوازی باشند.

پارچه ژاکارد

ضخامت انواع ژاکارد از  متوسط تا ضخیم است و با آسترکشی و لایی کشی تنخور عالی خواهند داشت. با انواع پارچه های ژاکارد همچون پارچه های ژاکارد تافته، ژاکارد سیملی، ژاکارد ارگانزا، ژاکارد ویسکوز، ژاکارد کتان، ژاکارد ایتالیایی، ژاکارد شاین و ژاکارد ابریشم، می توانید لباس های مجلسی بسیار زیبایی را بدوزید.

4- فاستونی

پارچه فاستونی را عموماً از پشم گوسفند تولید می کنند. این پارچه بافت ضخیمی داشته و برای کت و شلوارهای زنانه زمستانی انتخاب مناسبی است. اما لازم است بدانید که فاستونی بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه نیست؛ زیرا این پارچه بسیار ضخیم و حجیم بوده و برای کت و شلوار مردانه گزینه مناسب تری به شمار می رود.

پارچه فاستونی

5- پارچه پولکی و براق

در سالهای اخیر پارچه پولکی دوباره جایگاه خود را در استایل خانم ها بازیافته است. این پارچه جذاب و خاص در سالهای دور یکی از پرطرفدارترین پارچه های مجلسی محسوب می شد. اما پس از مدتی محبوبیت خود را از دست داد و امسال دوباره با قدرت به دنیای مد بازگشته است. اگر پیگیر ترندهای سال باشید، می بینید انواع مختلف این پارچه دوباره در طراحی لباس های متنوعی مورد استفاده قرار گرفته است.

پارچه مجلسی پولکی

 

6- پارچه مخمل سوزن دوزی

پارچه مخمل سوزن دوزی یکی از لطیف ترین پارچه ها است. این پارچه از سری پارچه های مخمل به شمار می آید و با هنر سوزن دوزی آغشته شده است. اگر بخواهیم یکی از لوکس ترین پارچه ها را برشمریم باید پارچه سوزن دوزی مخمل را نام ببریم. نرمی و لطافت این پارچه در کنار ظریف کاری های ایجاد شده روی آن و هنر سوزن دوزی ایجاد شده روی این پارچه، جلوه ای منحصر به فرد به آن داده است.

پارچه مخمل سوزن دوزی

این پارچه کاربردهای گوناگونی دارد. به دلیل فاخر و گران بها بودن این پارچه از آن برای دوخت لباس های مجلسی و فاخر و همچنین مانتوهای مجلسی استفاده می شود.

7- پارچه فاستونی شبه فلامنت

پارچه فلامنت همان پارچه ای است که در دوخت لباس ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. اما پارچه فاستونی شبه فلامنت با ترکیب پشم، پلی استر و ویسکوز تولید می شود؛ بنابراین برای دوخت کت و شلوار زنانه انتخاب مناسب تری نسبت به پارچه فاستونی است. از کت و شلوار زنانه فاستونی شبه فلامنت می توانید در فصل بهار و تابستان و در استایل رسمی یا نیمه رسمی خود استفاده کنید.

پارچه فاستونی شبه فلامنت

8- پارچه گاباردین

به جرات می توان گفت که گاباردین بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه است. برای تولید این پارچه از ترکیب پنبه و الیاف مصنوعی استفاده می شود که نتیجه آن پارچه ای بسیار با دوام و با کیفیت است. کت و شلوار زنانه گاباردین با توجه به مدل آن، برای جشن های مختلف و مراسم های رسمی و غیر رسمی قابل استفاده است. این کت و شلوار ایستایی بسیار مناسبی داشته و به راحتی می تواند نقص های اندام شما را بپوشاند.

پارچه گاباردین

9- پارچه لینن

اگر بدانید مصریان باستان از الیاف پارچه لینن برای مومیایی کردن اجساد خود استفاده می کردند، از خرید کت و کت و شلوار از جنس این پارچه صرف نظر می کنید؟ پارچه لینن قدمتی بسیار طولانی دارد اما هنوز که هنوزه جایگاه خود را در صنعت مد حفظ کرده است. لینن بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه تابستانی به شمار می رود، زیرا بسیار خنک و سبک است.

پارچه لینن مجلسی

10- پارچه کتان

پارچه کتان بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه اسپرت است. این پارچه توسط الیاف نخی و در انواع نازک و ضخیم تولید می شود. شما می توانید از پارچه کتان نازک برای کت و شلوار تابستانی و از نوع ضخیم آن برای کت و شلوار پاییزه استفاده کنید. کت و شلوارهای کتان برای استایل روزانه و غیر رسمی گزینه بسیار مناسبی هستند. شما می توانید این نوع کت و شلوارهای زنانه را در رنگ بندی های بسیار متنوع تهیه و استفاده کنید.

عکس زیر متعلق به پارچه کتان دانتل است

پارچه کتان دانتل

 

11- پارچه چرم

چرم یکی از انواع پارچه مناسب کت و شلوار زنانه است. این پارچه به خوبی گرمای بدن را حفظ کرده و به همین دلیل در فصل پاییز و زمستان کاربرد دارد. در تولید پارچه چرم طبیعی از پوست دباغی شده حیوانات استفاده می شود؛ به همین دلیل دوست داران حیوانات استفاده از این نوع پارچه را توصیه نمی کنند!

پارچه چرم مجلسی

اما شما می توانید از پارچه چرم مصنوعی برای دوخت کت و شلوار استفاده کنید که دارای قیمت پایین تر و دوام نسبتاً زیادی است. کت و شلوار زنانه چرم، انتخاب بسیار مناسبی برای مراسم های رسمی در فصل پاییز و زمستان به شمار می رود.

ایده دوخت کت و شلوار مجلسی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان