شناسه خبر: ۱۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد

پارچه های خنک تابستانی | پارچه های بهاره | پارچه مانتویی تابستانه

خنک ترین پارچه مانتویی برای بهار و تابستان کدومه؟ + ایده مدل مانتو

با کمک این مطلب خنک ترین پارچه های مناسب تابستان را انتخاب کنید و لباس دلخواهتان را بدوزید.

پارچه

پر بازدید

ترینی‌ها :

شناخت انواع پارچه در انتخاب آن ها برای دوختن لباس مورد نظر شما مهم است. با گرم شدن هوا، فروش پارچه های تابستانی در طرح و رنگ های متفاوت، بالا می رود. با خواندن این مطلب پارچه تابستانی مناسب طرح لباستان را انتخاب کنید.  

معرفی پارچه های خنک

پارچه خدی

‌پارچه خدی بسیار سبک است و به همین دلیل هم چروک می‌شود. ریشه‌ی اصلی آن در واقع نوعی کتان است که در بافت آن از ابریشم و یا پشم استفاده می‌شود. اگر هر کدام از الیاف نام‌ برده در بافت آن استفاده شود فصل استفاده از آن هم متفاوت خواهد بود. خدی یکی از گزینه‌های خوب برای مانتوی تابستانی است. در نوع و بافت تابستانی آن هوا به راحتی جریان پیدا می‌کند و بر روی بدن بدون وزن است. این یکی از ویژگی‌های خوب برای این پارچه است. هوای گرم نفس کشیدن را سخت می‌کند به همین دلیل یکی از فاکتورهای مناسب برای پارچه لباس سبک بودنش است.

خنک ترین پارچه ها برای پیراهن ساحلی بهاری و تابستانی + ایده دوخت

پارچه

پارچه شانتون

 شانتــون نخ که یکی از پرفروش‌ترین پارچه‌ها به شمار می‌رود، از تار و پود درشت تشکیل شده است و تا حدی سبک و راحت می‌باشد. این پارچه با ایست بسیار خوبی که دارد، مناسب کت و دامن، مانتویی، کت و شلوار، شومیز، سارافون، شلوار، شلوارک و… می‌باشد.  شانتون نخ از الیاف نخی تشکیل شده است ولی با درصد کمتر.

پارچه

پارچه کرپ تابستانی

پارچه کرپ یکی از بی رقیب ترین پارچه ها برای تهیه مانتو به شمار می آید که از انواع مختلفی تشکیل شده است: کرپ مازراتی و کرپ حریر

کرپ مازراتی چندان پارچه خنکی به حساب نمی آید اما به دلیل شیک و شکیل بودن، در میان پارچه های موجود در بازار، به عنوان بهترین پارچه برای مانتو تابستانی شناخته می شود. کرپ حریر بسیار خنک و نازک بوده و گزینه مناسبی برای دوخت مانتو زنانه به شمار می آید. در عین حال نیز بدن نما نبوده و می توان از آن در تهیه لباس های تابستانی و بهاری با مدل های پفی و چین دار و یا پانچو استفاده نمود.

پارچه

انواع مدل مانتوهای شیک و زیبا مناسب محرم 1402

پارچه ابر و باد

یکی از ویژگی‌های اصلی این پارچه سبک و خنک بودن آن است، در نتیجه برای فصل تابستان مناسب است. از طرفی این پارچه بافت نرمی دارد.ن پارچه رنگ‌های بسیار متنوعی دارد و هنگام خرید آن حق انتخاب زیادی دارید. رنگ‌های این پارچه بسیار شاد است و می‌تواند روحیه‌تان را عوض کند. پارچه ابروبادی از جنس نخ بوده و ضد حساسیت است، در نتیجه با پوشیدن این پارچه اذیت نخواهید شد و در تن احساس راحتی می‌کنید.

پارچه

پارچه میکرو

پارچه میکرو یکی از بهترین پارچه ها برای لباس های تابستانی و بهاری به حساب می آید. ظرافت، لطافت، طیف وسیع رنگ، ظاهر مجلسی و شکیل، تن خور عالی و جنس مرغوب و خنک، از مهم ترین ویژگی های این پارچه هستند که می توانیم به آن ها اشاره کنیم.

پارچه میکرو

پارچه لینن

بافت این پارچه، دارای منفذهایی است که اجازه می دهد هوا به راحتی رد و بدل شده و سطح پوست را خنک نگه دارد. به همین خاطر می­توان گفت این پارچه برای ساعات گرم روز و همین طور استفاده در نواحی گرم، مورد مناسبی است.

پارچه

پارچه لینن به خاطر شرایط خاصی که دارد، گرما را از خود خارج کرده و اجازه تنفس کشیدن به منافذ پوستی را می­دهد. البته در کنار همه این محسنات، باید اضافه کرد که این پارچه در برابر خاصیت چروک شدن، بسیار منفعل بوده و به راحتی اتوی خود را از دست می­دهد. اما جای نگرانی نیست؛ به خاطر اینکه چروک­های این پارچه را با دست خیس هم برطرف می شوند.

پارچه نخی خامه دوزی

iZCuJF5jmzLp

پارچه های  نخی خامه دوزی جز پارچه هایی محسوب می شود که امسال بسیار مد شده و طرفداران زیادی دارد .این پارچه در طرح ها و رنگبندی های بسیار شیک و جذابی در بازار موجود می باشد و برای دوخت لباس های تابستانیبسیار مناسب می باشد، زیرا خنک بود ه و جریان هوا به خوبی از آنها عبور می کند .نخی خامه دوزی دارای عرض ۱۵۰ سانتی متر می باشد و برای دوخت سارافون، سرهمی،ساحلی،و مانتو های ساده و طرح دار انتخاب خوبی می باشد. درصد چروک این پارچه نسبت به سایر پارچه های نخی کمتر می باشد . این پارچه را بهتر است با دست و در درجه دمای 110 تا 125 بشویید.

پارچه نخی

bdfyzd0mDJp5

پارچه نخی همان پارچه پنبه ای است که در زبان عامیانه میان مردم به آن پارچه نخی گفته می شود. از جمله خصوصیات پارچه می توان به مواردی همچون عبور هوا از میان تار و پود آن، خنک بودن، نرمی، گوله نشدن، عدم ایجاد حساسیت و انتقال حررات بدن به بیرون اشاره کرد.

پارچه کتان تابستانی

پارچه کتان جز شناخته شده ترین و قدیمی ترین پارچه های تابستانی به شمار می رود ،که بسیار بادوام می باشد .پارچه کتان نفوذ پذیری هوای بسیار ویژه ای دارد ،به طوری که هوا را به آسانی از پارچه عبور می دهد و سبب خنکی  فرد می شود،از این رو؛ این پارچه برای فصل تابستان انتخاب بسیار خوبی می باشد.همچنین پارچه کتان دارای مزایای دیگری می باشد؛ مانند: لباس های دوخته شده با پارچه کتان اشعه های ماورا بنفش را به خوبی منعکس می کنند، کتان ضد آلرژیک و ضد حسایت می باشد؛ از این رو برای افرادی که دچار خارش یا حساسیت می باشند ،انتخاب مناسبی می باشد. ماندگاری و دوام بالایی دارد،  بدون‌پرز می باشند و گردو غبار روی پارچه نمی ماند.

کتان تابستانی

 پارچه شیر شکری

پارچه شیر شکری عضوی از خانواده پارچه های نخ پنبه است و در رنگبندی روشن و پاستیلی، با طرح راه راه تولید می شود. این پارچه بخاطر دوام و خنکی بالایی که دارد، بهترین پارچه برای مانتو تابستانه است.
علت نام گذاری این پارچه با کلمه seersucker این است که پس زمینه شیری رنگ این پارچه با برجستگی های ریزی که مانند دانه های شکر است، حس می شود. درضمن باید اشاره کنیم که این پارچه ها با توجه به بافت خاص شان، نیاز به اتو کشی ندارند.

پارچه شیر شکری

 

پارچه چیت

امروزه مدل های ساده چیت نیز مورد استقبال قرار گرفته است و در دوخت انواع مدل لباس های راختی خنک و تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد. تراکم تار و پود پارچه چیت کم می باشد و همین مسئله منجر به خنک بودن و نازک شدن آن شده است.

پارچه

پارچه شمبری

پارچه شمبری

این نوع پارچه آبی‌رنگ یکی از گزینه‌های جایگزینی برای پارچه جین در فصول گرم است. شمبری معمولا ترکیبی از الیاف کتان تاب‌دار و پنبه است و همچنین در بعضی موارد از کتان و پلی‌استر نیز تهیه می‌شود. این پارچه نسبت به جین سبک‌تر است و انتخاب خنک‌تری برای تابستان محسوب می‌شود. در بافت این پارچه تار و پود سفید و آّبی وجود دارد، اما رنگ غالب پارچه آبی است.

پارچه پنبه ای

پارچه‌ های پنبه‌ ای خاصیت رطوبت‌ زدایی دارند و گرما و عرق بدن را در خود حبس نمی‌ کنند؛ به همین دلیل می‌ توان آن را از مناسب‌ ترین انواع پارچه بهار و پارچه‌ تابستانی دانست. هوا به خوبی در لباس‌ های دوخته‌ شده از پارچه‌ های پنبه‌ ای گردش دارد و حس خوشایندی ایجاد می‌ کند. این پارچه‌ ها تنوع بسیار خوبی در بازار دارند و بیشتر سلیقه‌ ها را پوشش می‌دهند.

نخی پنبه ای

باید بدانید که لباس‌های پنبه‌ ای اگرچه بهترین انتخاب تابستانی به شمار می‌روند اما برای استایل مجلسی شاید خیلی کارایی نداشته باشند، چون هم زود چروک می‌شوند و هم فرم روزمره‌تری دارند. مگر اینکه الیاف پنبه در لباس مورد نظر شما با برخی از انواع الیاف مصنوعی ترکیب شده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

  • لعیا ارسالی در

    خیلی عالی بود

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ممنون اطلاعات خوبی بود

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان