شناسه خبر: ۵۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد

کباب دیگی لاپلو زن شاهرخ استخری

کباب دیگی لاپلو؛ غذای امروز خانواده شاهرخ استخری + طرز تهیه

همسر شاهرخ استخری، سپیده بزمی پور، برای غذای امروزشان کباب دیگی لاپلو آموزش داده است که در ادامه برای شما قرار دادیم.

شاهرخ استخری

پر بازدید

ترینی‌ها :

همسر شاهرخ استخری در فضای مجازی غذای های زیادی را آموزش می دهد. همسر شاهرخ استخری به تازگی کباب دیگی لاپلو آموزش داده است. در ادامه روش تهیه کباب دیگی لاپلو به روش همسر شاهرخ استخری را قرار دادیم.

مواد لازم برای درست کردن کباب دیگی لاپلو

  • 3 پیمانه برنج
  • 500 گرم گوشت چرخ کرده
  • 3 عدد پیاز
  • 1 عدد فلفل دلمه
  • 2 قاشق زعفران دم کرده
  • 1 عدد گوجه فرنگی
  • ماست پرچرب
  • ادویه‌هایی مانند نمک و فلفل سیاه، سیر و سماق
  • روغن

طرز تهیه کباب لای پلو

۱ ـ ابتدا پیاز را رنده کنید و داخل یک کاسه بریزید؛ سپس گوشت چرخ کرده را همراه با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و کمی زعفران بریزید.

2- حالا گوشت و پیاز را خوب ورز بدهید تا کاملا با ادویه‌ها مخلوط شوند. کف یک ماهی تابه را با روغن خیلی کم چرب کنید. از مایه گوشت به اندازه یک نارنگی بردارید و کف دستتان پهن کنید.

3-کباب‌های آماده را داخل ماهی تابه بچینید و روی اجاق گاز بگذارید و شعله را کم کنید تا کم کم بپزند. هر دو طرف گوشت را به این ترتیب سرخ کنید.

شاهرخ استخری

4 ـ بعد از اینکه کباب تابه‌ای‌ها را سرخ کردید و کنار گذاشتید، گوجه‌ها را حلقه کنید و داخل همان ماهی تابه با کمی روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

ناهار امروز زن شاهرخ استخری؛ قیمه با گوشت قلقلی + آموزش و ویدیو

5 ـ بعد از اینکه برنج را شستید، به آن آب گرم و نمک اضافه کنید. نمک را به اندازه‌ای اضافه کنید که کمی شور‌تر از حد معمول باشد. بگذارید برنج چند ساعت خیس بخورد.

6- برای آب‌کش کردن برنج قابلمه را تا دو سوم از آب پر کنید و روی حرارت بگذارید. نمک را به آن اضافه کنید. وقتی آب به جوش آمد، باید برنج را اضافه کنید

شاهرخ استخری

7- حرارت برنج درحال جوش نباید کم باشد و شعله گاز باید متوسط رو به زیاد باشد. درب قابلمه را نگذارید و صبر کنید تا آب برنج جوش بیاید. وقتی آب دوباره به جوش آمد، چندبار با فاصله و البته با دقت برنج را هم بزنید تا دانه‌ها از هم باز شود.

8- بعد از اینکه برنج را آب‌کش کردید، اجازه بدهید آب برنج کاملاً گرفته شود. سپس روی برنج آب سرد بریزید تا پخت دانه‌ها متوقف شود و همین‌طور نمک اضافی بین دانه‌های برنج بیرون رود تا برنج شور نشود.

شاهرخ استخری

9- حالا کف یک قابلمه نچسب را کمی روغن بریزید و ته‌دیگ مورد نظرتان را بگذارید.

10- چند کفگیر از برنج را داخل قابلمه بریزید؛ سپس کباب تابه‌ای‌های آماده را روی برنج بچینید و گوجه‌های سرخ شده را روی آن‌ها بگذارید.

11- بقیه برنج را روی کباب‌ها و گوجه‌ها بریزید و در آخر روی برنج کمی روغن و زعفران دم کرده بریزید. قابلمه برنج را روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید تا دم بکشد.

بعد از این‌که برنج دم کشید، کباب لاپلوی شما آماده است که می‌توانید آن را داخل دیس برگردانید و نوش جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    برعکس خیلی از سلبریتی ها خانم بزمی پور ادا در نمیاره.عقده نداره.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان