شناسه خبر: ۵۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد

قیمه زن شاهرخ استخری

ناهار امروز زن شاهرخ استخری؛ قیمه با گوشت قلقلی + آموزش و ویدیو

اگر ایده برای ناهار ندارید، می تونید از قیمه با گوشت قلقلی که ناهار امروز زن شاهرخ استخری بوده ایده بگیرید. همراه ما باشید.

شاهرخ استخری

پر بازدید

ترینی‌ها :

سپیده بزمی پور، همسر شاهرخ استخری، قیمه با گوشت قلقلی آموزش داده است. همسر شاهرخ استخری قیمه را به روش متفاوتی درست کرده است. اگر شما هم دلتان غذای سنتی اما به روش متفاوتی می خواهد، می توانید از آموزش همسر شاهرخ استخری استفاده کنید.

مواد لازم برای خورشت قیمه با گوشت قلقلی

  • لپه: ۱ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن: به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به مقدار لازم
  • دارچین: نصف قاشق چایخوری
  • زعفران دم کرده: به مقدار لازم
  • لیمو عمانی: 2 عدد

ویدیو طرز تهیه قیمه با گوشت قلقلی زن شاهرخ استخری

دستور کامل خورشت قیمه با گوشت چرخ کرده قلقلی

1- ابتدا لپه به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد.

2- لپه را آبکشی کرده و حالا اجازه می دهیم لپه درون آبجوش بماند تا پخته شود.

3- حالا ۱ عدد پیاز را  به صورت ریز رنده کرده و به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل قرمز و زردچوبه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی ورز می دهیم.

4- حالا از مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و گرد می کنیم و درون روغن سرخ می کنیم.

5-حالا پوره گوجه فرنگی را به همراه رب گوجه فرنگی مخلوط کرده تا کاملا یکدست شوند، سپس پیازهای باقی مانده را به صورت خلالی خرد می کنیم.

6- در ادامه یک قابلمه مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. حالا مخلوط پوره گوجه فرنگی و پودر دارچین را به قابلمه می افزاییم.

7- در این مرحله پوره گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده و روغن بیندازد، سپس لپه پخته شده را آبکشی کرده و به قابلمه می افزاییم. حالا لپه را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم و قلقلی ها را درون قابلمه می چینیم.

خورشت قیمه با لپه

8- در ادامه ۱ پیمانه آب به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا جوش بیاید.

9- لیمو عمانی ها را هم به قیمه اضافه می کنیم، زمانی که خورش جوش آمد حرارت را کم می کنیم و مقداری زعفران دم کرده و آب نارنج به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش کاملا جا بیفتد.

10- پس از اینکه خورشت جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و قیمه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت خورش را به همراه سیب زمینی سرخ کرده تزیین کرده و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد