شناسه خبر: ۳۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد

پل طبیعت تهران | بزرگترین پل غیر خودرویی ایران | بزرگترین پل تهران

پل طبیعت تهران؛ بزرگترین پل غیر خودرویی در ایران و خاورمیانه + تصاویر

پل طبیعت تهران که حالا یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایران است، به عنوان بزرگترین پل غیرخودرویی ایران شناخته می شود.

پل طبیعت تهران

پر بازدید

ترینی‌ها :

پل طبیعت تهران حالا بعد از برج آزادی و برج میلاد، سومین نماد باشکوه تهران به حساب می آید. پل طبیعت تهران که پارک طالقانی را به بوستان آب و آتش متصل می کند، در حال حاضر گردشگران زیادی را از سراسر کشور و جهان به خود جذب کرده است. پل طبیعت تهران را بزرگترین پل غیر خودرویی ایران و خاورمیانه می دانند که می توانید در ادامه با این پل بیشتر آشنا شود.

پل طبیعت تهران

اگر قدم بر روی پل طبیعت تهران بگذارید، منظره‌ای عجیب و کاملاً متفاوت با آنچه تاکنون دیده اید را از شهر تهران مشاهده خواهید کرد. بر روی این پل رستوران ها و کافه های متعددی نیز تعبیه شده که می ‌توانند لحظات بی نظیر را برای شما رقم بزنند. این پل در ۳ طبق و درست در منطقه عباس آباد قرار دارد. یک پل کاملا پیاده رو  که ۲ پارک مهم را به یکدیگر وصل می کند. سازه منحصر به فردی دارد و جوایز متعدد بین المللی مانند جایزه معماری آقاخان را در سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص داد.

پل طبیعت تهران

در حال حاضر پل طبیعت تهران بزرگترین پل غیر خودرویی در خاورمیانه و همچنین اولین پل عظیم غیر خودرویی در ایران به حساب می ‌آید. زمانی که بر روی این بار قرار می گیرید به راحتی می توانید شاهراه‌ های اصلی پایتخت یعنی اتوبان همت، مدرس و حقانی را در زیر پای خود مشاهده کنید.

آدرس پل طبیعت تهران: تهران، میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، بوستان زیبای آب و آتش.

کانسپت و طرح اولیه پل طبیعت

طرح اولیه یا کانسپت پل طبیعت درست شبیه شاخه های به هم تنیده یک درخت است که سبب شده ظاهری کاملاً ارگانیک به آن بدهند و با طبیعت سازش و همسانی دلنشینی داشته باشند. درختی که تنه آن ستون های پل هستند و به راحتی توانسته دو فضای سبز را به یکدیگر اتصال دهد. معمار این طرح بانو “لیلا عراقیان” در مورد ایده اولیه و کانسپت این پل اینگونه می گویند که:

پل طبیعت تهران

“پل زیبایی طبیعت تهران پیکره خودرا از پل سی و سه پل اصفهان که به نوعی پل همساز با طبیعت در این شهر به حساب می آید، به امانت گرفته است. مکانی که با شنیدن نام آن شما را با ۳۳ قوس بر پیکره خود روبرو می‌کند و حسی عجیب را در بیننده زنده خواهد کرد. به عبارتی دیدار از این پل شما را دقیقاً به یاد پل خواجو خواهد انداخت که در آن فعالیت های شهری متعددی مانند شعرخوانی، ملاقات های عمومی و حضور متعدد و متنوع چایخانه های سنتی را می توان به وضوح به تماشا نشست.”

دسترسی ها به پل طبیعت تهران

برای رسیدن به پل طبیعت با مترو به راحتی می توانید در ایستگاه شهید حقانی و در خط یک مترو از قطار پایین آمده و بعد از خارج شدن از ایستگاه خود را به پارک طالقانی برسانید. یک پیاده راه چوبی و زیبا در مقابل شماست که انتهای آن به پل طبیعت ختم می شود. اگر قصد داشتید از سمت پارک طالقانی خود را به پل طبیعت برسانید، بد نیست بدانید که باید از سمت بزرگراه شهید حقانی حرکت کرده و بعد از اینکه از چهار راه جهان کودک و پل بزرگ عبور کردید، به خیابان فرعی پارک طالقانی می رسید. در پارکینگ بزرگی که در مقابل شما قرار داده شده اتومبیل خود را پارک کرده و بعد از آن به سمت پل طبیعت بروید.

پل طبیعت تهران

بد نیست بدانید که دسترسی از طریق بوستان آب و آتش هم به سمت پل طبیعت امکان پذیر است. برای این کار شما باید در خیابان نلسون ماندلا یا همان خیابان جردن به سمت شمال حرکت کرده و سپس به بزرگراه حقانی شرق رفته و بعد از آن به خیابان شهیدی وارد شوید. حالا بعد از پارک کردن اتومبیل از سمت ورودی بوستان پارک آب و آتش به سمت این طرف خیابان و پل طبیعت حرکت کنید. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که ۲ پارکینگ مجهز و بزرگ خودرو در خیابان شهیدی برای استفاده کردن عموم مردم تعبیه شده اند.

پل طبیعت تهران دقیقاً بر روی اتوبان مدرس قرار گرفته و بوستان آب و آتش را به پارک طالقانی متصل می کند. موقعیت منحصر به فرد مکانی این پل سبب شده که دسترسی اولیه و بسیار راحتی به ایستگاه های اتوبوس و متر، اتومبیل شخصی و یا تاکسی ها داشته باشد.

پل طبیعت تهران

پل معلق اردبیل، اولین پل تمام شیشه‌ ای جهان + ویدیو و تصاویر

طبقات متعدد در پل طبیعت

پل طبیعت تهران در ۳ طبقه طراحی شده است که در ادامه هر کدام از طبقات را به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد.

طبقه اول

اگر از تهران گردی خسته شده اید و در حال حاضر به شدت گرسنه و تشنه هستید طبقه اول پل طبیعت مخصوص شماست. در این طبقه شما می‌ توانید طعم های لذیذ و متعددی از غذاهای فرنگی، ایرانی و بین ‌المللی را چشیده و خود را به تماشای یک منظره کمتر دیده شده از شهر تهران دعوت کنید. فود کورتی که در این طبقه از پل طبیعت و درست در ضلع شرقی آن قرار داده شده چندین رستوران و کافه و فست فود را شامل می‌شود که با ظرفیتی برابر با ۳۰۰ نفر آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان پل طبیعت هستند. مساحت این طبقه ۱۴۵۰ متر مربع بوده و دیوار های آن کاملاً با متریال شیشه پوشش داده شده اند.

پل طبیعت تهران

طبقه دوم

مساحت طبقه دوم برابر با ۲۸۷۰ متر مربع بوده و فضایی دنج و دلنشین را به شما عرضه می‌ کند. در این طبقه نیمکت های متعددی در قسمت های مختلف پل قرار داده شده اند که شما می توانید بر روی آن ها نشسته، کسب آرامش کنید و انرژی از دست رفته را به بدن خود باز گردانید.

پل طبیعت تهران

طبقه سوم

در طبقه سوم پل طبیعت تهران مساحتی برابر با ۵۷۱ متر مربع دارد و چشم انداز بی نظیری از طلوع و غروب خورشید در تهران بزرگ را به شما هدیه می‌کند. این طبقه مخصوص قدم زدن و پیاده ‌روی کردن بوده و دو سکوی تماشا در بخش‌ های شمالی و جنوبی آن قرار دارد که شما به آزادی و به راحتی می توانید از این ۲ سکو مناظر اطراف را تماشا کنید. این ۲ سکو باب عکاسی کردن و سلفی گرفتن هستند.

پل طبیعت تهران

باید بدانید که این پل نه تنها ۲ بوستان طالقانی و آب و آتش در اراضی عباس آباد را به هم متصل می کند بلکه شما می توانید از هر ۲ پارک خود را به این پل برسانید. در اصل پل طبیعت تنها ۲ نقطه را به هم متصل نمی کند بلکه از هر قسمت ۲ طرف این پل می توان به آن دسترسی اولیه ای داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان