شناسه خبر: ۳۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد

کاخ های تهران | زیباترین کاخ های تهران

معرفی زیباترین کاخ های تهران که جون میده برای عکاسی تو پاییز + عکس و آدرس

اگه دلت یه جای متفاوت با لوکیشن پاییزی زیبا می خواد این کاخ های تهران میتونه بهترین انتخاب باشه.

کاخ های تهران

پر بازدید

ترینی‌ها :

یکی از جاهای دیدنی که میتونید برای گردش پاییزی و گذروندن ساعات خوش در نظر بگیرید، کاخ های تهران هستن. در تهران شما میتونید تعداد زیادی خونه تاریخی زیبا پیدا کنید ولی دیدن کاخ های تهران همیشه و در هر فصلی جذابیت خاصی داره. در ادامه لیستی از زیباترین کاخ های تهران با منظره شگفت انگیز پاییزی رو همراه عکس و آدرس براتون قرار دادیم.

کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان یکی از مهم‌ترین کاخ های تهران است. ساختار اولیه این کاخ در زمان شاه عباس صفوی شکل گرفت، اما با گذر زمان و تغییراتی که در آن ایجاد شد، چیزی از ساختار اولیه‌اش باقی نگذاشته است. این کاخ قدمتی بیش از چهار قرن دارد و شاهد فراز و فرود دوره‌‌های مختلف تاریخ ازجمله دوره صفویه، قاجار، زندیه و پهلوی بوده است.

کاخ گلستان معماری ایرانی با چاشنی معماری اروپایی دارد که در آن دوران تاثیر زیادی روی شکل‌گیری بناها داشته است.

کاخ گلستان

ساعات بازدید از کاخ گلستان

  • بهار و تابستان: از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ (فروش بلیط تا ساعت ۱۷:۳۰ انجام می‌گیرد.)
  • پاییز و زمستان: از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ (فروش بلیط تا ساعت ۱۶:۰۰ انجام می‌گیرد.)

آدرس کاخ گلستان: تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان

تلفن: ۳۳۹۵۶۶۶۲

 

کاخ سعدآباد تهران

کاخ سعدآباد، یکی از مهم‌ترین کاخ های تهران است که با مساحتی حدود ۱۱۰ هکتار در کوهپایه کوه توچال، در دوران قاجار بنا شد. کاخ سعدآباد، به‌خاطر قرارگیری در دامنه کوه البرز، آب‌وهوای خنکی داشت و اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی بود.

در دوران پهلوی با خرید باغ‌های اطراف کاخ و ساخت بناهای جدید با تلفیق معماری اروپایی و معماری سنتی ایران، وسعت کاخ بیشتر شد و تغییرات اساسی داشت. سعدآباد ۱۸ کاخ دارد که در گذشته هرکدام به یکی از اعضای خانواده پهلوی تعلق داشت.

کاخ سعدآباد

ساعات بازدید از کاخ سعدآباد

  • بهار و تابستان: از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۴۵ (فروش بلیط تا ساعت ۱۷:۰۰ انجام می‌گیرد.)
  • پاییز و زمستان: از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ (فروش بلیط تا ساعت ۱۶:۰۰ انجام می‌گیرد.)

آدرس کاخ سعدآباد: خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

تلفن: ۲۷۹۴۰۳۷۸

کاخ نیاوران از زیباترین کاخ های تهران

کاخ نیاوران از شمال به خیلی از روستاهای اطراف تهران نزدیک است. این کاخ یکی از دیدنی‌ترین کاخ های تهران است که گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. این کاخ با مساحتی نزدیک به ۱۱ هکتار، در شمال تهران، به دستور فتحعلی شاه، به‌عنوان اقامتگاه تابستانی بنا شده است. علت و ریشه نام‌گذاری آن، به‌خاطر نیزاری است که کاخ روی آن بنا شد. نیزار تبدیل به (نی‌آوران) شد که بعدها به نیاوران شهرت پیدا کرد.

در دوران پهلوی، بسیاری از کاخ‌های کوچک مجموعه تخریب شده و بناهای مدرن و جدید به دستور پادشاهان مختلف جایگزین آن‌ها شدند. پس از انقلاب اسلامی، کاخ در سال ۱۳۶۵ بازگشایی شد و در طول سالیان، بخش‌های مختلف مجموعه در معرض بازدید همه قرار گرفت.

کاخ نیاوران

ساعات بازدید از کاخ نیاوران

  • بهار و تابستان: از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰
  • پاییز و زمستان: از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰

آدرس: تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

تلفن: ۲۲۲۸۲۰۱۲

سفر یک روزه اطراف تهران کجا بریم؟ بیا بهت بگم!

کاخ عشرت‌آباد (عمارت کلاه‌فرنگی)

کاخ عشرت‌آباد در شرق تهران و در باغ‌های زیبای عشرت‌‌آباد، به دستور ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد. عمارت کلاه‌‌فرنگی ساختمانی چهار طبقه، و محلی برای ییلاق شاه و زندگی همسران وی بود. کاربری این کاخ در دوران پهلوی به پادگان و زندان عشرت‌آباد تغییر کرد و یکی از مکان‌های کلیدی دوران انقلاب اسلامی بود.

کاخ عشرت آباد

باتوجه‌به اینکه کاخ عشرت‌آباد در حال حاضر کاربرد نظامی که دارد، امکان بازدید آن برای همه وجود ندارد. البته در سال‌های گذشته رایزنی‌هایی درباره مرمت و بازشدن درهای این کاخ به روی همه صورت گرفته است.

کاخ شهربانی تهران

کاخ شهربانی یکی از کاخ های تهران است که در میدان مشق یا همان باغ ملی قرار گرفته است. کاخی در دل تهران که شاید اگر محل کارتان نزدیک به آن باشد، هر روز با شگفتی از کنار آن عبور خواهید کرد. این کاخ سه طبقه، در سال ۱۳۱۵ ه.ش و در دوران رضا شاه پهلوی ساخته شد، فرایند ساخت آن ۵ سال طول کشید.

کاخ شهربانی

معماری کاخ شهربانی، با عنوان معماری نئوکلاسیک ایرانی شناخته می‌شود، ترکیبی از معماری اروپایی و نمادها و معیارهای معماری سنتی ایران. هدف از این نوع معماری، نشان‌دادن اقتدار حکومت بود. این کاخ در سال ۱۳۸۰ توسط وزارت امور خارجه خریداری شد و پس از بازسازی، بهره‌برداری شد.

آدرس: تهران، ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره)

عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه در سال ۱۲۵۸ توسط مسعود میرزا ملقب به ظل السلطان، فززند ناصرالدین شاه قاجار در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع ساخته شد. ظل السلطان حاکم اصفهان بود و این کاخ را به عنوان محل اقامت خود در تهران بنا کرد. عمارت مسعودیه تهران یکی از زیباترین کاخ های تهران است که در نزدیکی میدان بهارستان قرار دارد. نزدیکی عمارت مسعودیه به میدان بهارستان و ساختمان مجلس تهران باعث شده تا این عمارت شاهد حوادث بی‌شماری در تاریخ کشور باشد.

عمارت مسعودیه

اگر از قدم زدن در تونل زمان و تماشای ردپای تاریخ در ساختمان‌ها، پنجره‌ها و نقاشی‌های قدیمی لذت ببرید، بازدید از عمارت مسعودیه را به عنوان یکی از زیباترین کاخ های ناصر الدین شاه در تهران از دست ندهید و برای اقامت در هتل های تهران و دسترسی به مترو تهران یکی بهترین انتخاب برای بازدید می باشد.

  • ساعات کاری عمارت مسعودیه: یکشنبه تا جمعه از ۹ صبح الی ۸ شب

آدرس عمارت مسعودیه: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان

شماره تلفن: ۰۲۱۳۳۹۹۲۰۱۲

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان