شناسه خبر: ۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

سفر یک روزه در اطراف تهران | جاهای دیدنی نزدیک تهران | جاذبه های گردشگری اطراف تهران

سفر یک روزه اطراف تهران کجا بریم؟ بیا بهت بگم!

برای آخر هفته دنبال جای خنک برای سفر یک روزه تابستانی می گردی. بهت میگم کجاها برای سفر کوتاه اطراف تهران مناسبه.

سفر یک روزه

پر بازدید

ترینی‌ها :

تهران همیشه شلوغ و پر جنب و جوش در گرمای تابستان بسیار ملال انگیزتر می شود. تهرانی ها برای آخر هفته و تعطیلات، ترجیح می دهند سفر یک روزه اطراف تهران به جای خنک داشته باشند و در مناطق خوش آب و هوا و خنک، تجدید قوا کنند. ما در ادامه جاهای دیدنی و خنک برای سفر یک روزه اطراف تهران را معرفی خواهیم کرد که بسیار مناسب گذراندن تعطیلات تابستان هستند. پس اگر شما هم به جای خوش آب و هوا برای سفر یک روزه اطراف تهران نیاز داری با ما همراه شو.

مناطق خنک و خوش آب و هوا برای سفر یک روزه از تهران

تنگه واشی

تنگه واشی یا ساواشی مکانی در حدود ۱۷ کیلومتری فیروزکوه است که با آب و هوای مناسب مقصد بسیاری در تابستان است. یکی از جذاب ترین بخش های سفر به این تنگه، حرکت در رودخانه ای است که بین یک دره سنگی قرار دارد. برای رفتن به این تنگه می توانید از جاده فیروزکوه- تهران پس از ورود به یک جاده فرعی و طی ۱۰ کیلومتر، به روستای جلیز جند برسید. سپس با عبور از روستا و طی چند کیلومتر، به محل پیاده روی تنگه بروید.

تنگه واشی

اقامتگاه بوم گردی یا هتل؟ | چرا باید اقامتگاه بوم گردی را برای سفر انتخاب کنیم؟

افجه

در ۵ کیلومتری شمال شرق لواسان، یکی از زیباترین مناطق برای طبیعت گردی اطراف تهران روستای افجه است. در بهار و تابستان، دشت و کشتزارهای این منطقه سرسبز می‌شود. این روستا برای کوهنوردان هم مکان پرطرفداری است. البته اگر اهل طبیعت‌گردی هستید خوب است که بدانید افجه یکی از جاذبه های لواسان است، در هر آخر هفته می‌توانید به گوشه‌ای از لواسان بروید و از طبیعت زیبا و هوای عالی لذت ببرید.

افجه لواسان

دشت هویج

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های روستای افجه، دشت هویج است که در بالای روستا قرار دارد. در این دشت زیبا و وسیع، زمانی هویج کاشته می‌شده؛ اما حالا خبری از هویج نیست و قرار نیست دشت را نارنجی ببینید! اما در عوض دشتی بسیار سرسبز می‌بینید و از جلوه‌های طبیعت در این دشت شگفت‌زده می‌شوید. وقتی به آن‌جا برسید با دیدن زیبایی‌های دشت، دیگر اثری از خستگی نمی‌ماند. آبشار پیسچویک (پسکوهک) هم در همان نزدیکی‌هاست.

دشت هویج

سد لتیان

سد لتیان در ۵ کیلومتری شمال جاجرود، جنوب لواسان قرار دارد و فاصله تهران تا دریاچه سد لتیان حدود ۴۰ کیلومتر با یک ساعت رانندگی است. برای طبیعت گردی اطراف تهران در بهار، حتماً سد لتیان را در لیست خود قرار دهید. سد لتیان بر روی رودخانه جاجرود واقع شده و به‌خاطر چشم‌اندازهای زیبا و آب‌وهوای خوب، یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های اطراف تهران برای پیک‌نیک و گردش یک روزه است.

سد لتیان

می دونستی ایران غیر از ماسوله 12 تا روستای پلکانی دیگه هم داره؟

دریاچه شورمست

در جنوب غربی سوادکوه، ۶ کیلومتری غرب پل سفید، یکی از زیباترین دریاچه های اطراف تهران به نام دریاچه شورمست را می بینید که در بهار تماشایی‌تر از هر وقت دیگری می‌شود. دریاچه شورمست در استان مازندران واقع شده است؛ ولی با تهران فقط دو الی سه ساعت فاصله دارد. کوه‌های استوار و جنگل‌های سرسبز اطراف دریاچه، جلوه‌ای بسیار تماشایی به این منطقه داده‌اند.

دریاچه شورمست

دشت آزو

در ۸۵ کیلومتری آمل، روستای نوا، دشت آزو قرار دارد.با فقط دو ساعت رانندگی از تهران، به دشت زیبایی می‌رسید که عروس دشت‌های البرز است. از دشت آزو چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به دماوند خواهید داشت. اگر به قصد طبیعت گردی اطراف تهران می‌خواهید به این دشت رؤیایی بروید، بد نیست بدانید دشت آزو برای رصد ستارگان هم یکی از بهترین مناطق است.

دشت آزو

بام های دیدنی و تفریحی تهران برای گذراندن یه روز عالی + آدرس

آبشار هریجان

در گردنه هزارچم، جاده تهران – چالوس، آبشار هریجان قرار دارد. سفر به آبشار هریجان در فصل تابستان، یک انتخاب بی‌نظیر برای طبیعت گردی اطراف تهران است. این آبشار باشکوه و تماشایی در روستای هریجان قرار دارد. روستای هریجان طبیعت بکر و منحصربه‌فردی دارد و علاوه بر آبشار، دشت‌های گل و علفزارهای روستا، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده‌اند. در اردیبهشت‌ماه، سفر به هریجان را از دست ندهید.

آبشار هریجان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان