شناسه خبر: ۵۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد

اولین مرد دارای سندروم گرگینه | زندگی پتروس گنزالس | پرموترین مرد تاریخ

پرنسسی که عاشق پرموترین مرد دنیا شد | داستان «دیو و دلبر» به واقعیت تبدیل شد + تصاویر

فیلم دیر و دلبر یکی از مشهورترین انیمیشن و فیلم های جهان است اما می دونستید این داستان بر اساس زندگی پتروس گنزالس ساخت شده است؟

پرموترین مرد جهان

پر بازدید

ترینی‌ها :

انسان های عجیب الخلقه زیادی در دنیا زندگی می کردند اما شنیدن و خواندن داستان زندگی پتروس گنزالس می تواند باعث تعجب شما شود. بهترین قسمت ماجرا این است که داستان دیو و دلبر واقعی بوده و آن را از زندگی پتروس گنزالس ساخته اند. در ادامه در مورد زندگی پتروس گنزالس بیشتر بخوانید.

پتروس گنزالس؛ مرد جنگلی

در سال ۱۵۳۷ نوزاد عجیبی در جزیره ی تنفریف اسپانیا متولد شد که تمام بدنش پوشیده از مو بود. والدین این کودک تصور می کردند او به یک مرض شیطانی مبتلا است (در آن زمان مردم هنوز چیزی از بیماری هایپرتریکوز یا سندروم پرمویی نمی دانستند) و وقتی پتروس ۱۰ ساله شد او را به دزدان دریایی فرانسوی فروختند. دزدان دریایی به پتروس «مرد جنگلی» می گفتند و او را به هنری دوم، پادشاه فرانسه معرفی کردند.

پتروس گنزالس

انسان های عجیب الخلقه

هنری دوم متوجه هوش زیاد این کودک عجیب شد چون پتروس زبان فرانسه را به سرعت یاد می گرفت. به دستور پادشاه پتروس به خوبی تحت آموزش قرار گرفت. بعد از مرگ پادشاه، همسر او یعنی کاترین دمدیسی از پتروس مراقبت می کرد. در برخی منابع آمده است که حتی کاترین برای ازدواج پتروس پیش قدم شد. زن زیبایی که به همسری پتروس درآمد دستیار ملکه بود که کاترین نام داشت.

پتروس و همسرش کاترین

اگرچه این زوج از دو خانواده ی کاملا متفاوت بودند اما ازدواج پایداری داشتند. پتروس و کاترین صاحب ۶ فرزند شدند که ۴ تای آن ها ویژگی ظاهری پدرشان را به ارث بردند. معروف ترین فرزندان آن ها، دختران شان به نام ماگدالنا و آنتوانت بودند.

پتروس گنزالس

ماگدالنا و آنتوانت دختران پتروس

اما بعد از مرگ ملکه، خانواده ی گونسالوس محبوبیت خود را در دربار فرانسه از دست داد. بنابراین پتروس به همراه خانواده اش به ایتالیا رفت و آن ها در آنجا تحت حمایت مارگارت، حاکم هلند زندگی کردند. بعد از مدتی این خانواده به شهر ویتربوی ایتالیا نقل مکان کردند و پتروس در سن ۸۱ سالگی در آنجا از دنیا رفت.

پتروس گنزالس

سرگذشت پتروس نه تنها راز شکل گیری داستان مشهور «دیو و دلبر» بود بلکه دانشمندان را بر آن داشت تا درباره ی بیماری هایپرتریکوز تحقیق کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    بله یه بیماری هورمونیک هست رویش مو از صورت آغاز میشه و دست طرف نیست مثل رشد سریع جثه یا مغز یا برعکس مغز درشت جثه کوچک حاصل وراثت فامیلیست من هیچوقت عقب مونده استفاده نمیکنم میگم استثنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد