شناسه خبر: ۳۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد

ساکت ترین اتاق دنیا | ساکت ترین مکان جهان

50 میلیارد تومن میگیری اگه بتونی یه شب تو این اتاق بخوابی! + ویدیو

ساکت ترین مکان روی زمین، یک اتاقک بی صدا است که به قدری ساکته که طولانی ترین زمانی که کسی توانسته اون رو تحمل کنه 45 دقیقه بوده. در ادامه ببینید.

ساکت ترین مکان دنیا

پر بازدید

ترینی‌ها :

ساکت ترین مکان های جهان اتاق هایی ساخته دست بشر هستند که به نام اتاق بدون پژواک شناخته می شود. شدت سکوت در ساکت ترین مکان دنیا آنقدر زیاد است که انسان ها نمی توانند مدتی طولانی ماندن در آنجا را تحمل کنند. ساکت ترین مکان دنیا اولین بار در طول جنگ جهانی دوم برای آزمایش تجهیزات ارتباطی نظامی ساخته شدند.

اتاق ساکت، غرق در سکوتی مرگبار

شاید در این دنیای پر سر و صدا آرزو کنید جایی در سکوت کامل پیدا کنید و مدتی را در آن به آرامش سپری کنید ولی کاملا در اشتباهید سکوت کامل میتواند به همان اندازه سر و صدای زیاد آزار دهنده باشد. مراقب باشید داشتن آرزوی سکوت مطلق میتواند دردسر ساز شود.

ساکت ترین نقطه دنیا

اتاقی در شهر مینیاپولیس ایالات متحده به نام اتاق بدون پژواک ( به انگلیسی : Anechoic Chambers )  وجود دارد که به عنوان ساکت ترین مکان جهان شناخته میشود و بر خلاف تصور خیلی از شما ، استراحت در آن برای طولانی مدت اصلا قابل تحمل نیست. گفته می شود سکوت مطلق این اتاق به هیچ عنون آرام بخش نیست و کسی برای مدتی طولانی نمیتواند این سکوت کر کننده را تحمل کند.

ساکت ترین نقطه دنیا

ساکت ترین مکان در جهان کجاست؟

ساکت ترین مکان جهان ، اتاقی بدون پژواک و بخشی از آزمایشگاه اورفیلد مینه سوتا است. سکوت این اتاق به قدری زیاد است که تا حالا کسی نتوانسته بیشتر از 45 دقیقه سکوت آن را تحمل کند ، گفته می شود ماندن بیشتر از این در اتاق شما را دیوانه میکند.

سکوت این اتاق به قدری است که صداهای پس زمینه به صورت دسیبل منفی اندازه گیری می شوند. هدف آقای استیو اورفیلید ، بنیانگذار این آزمایشگاه از ساخت ساکت ترین اتاق جهان ، بررسی تاثیر سکوت بر احساس آرامش و راحتی انسان است.

ساکت ترین نقطه دنیا

بنیانگذار آزمایشگاه گفته: «ما مردم رو به نشستن در این اتاق در تاریکی دعوت می کنیم. وقتی همه چیز ساکته، می تونید هر چیزی رو بشنوید، می تونید هر چیزی رو بشنوید، صدای تپش قلبت رو می شنوی، گاهی صدای ریه هات رو می شنوی، در این محفظه صدای خودت رو می شنوی»

البته این اتاق برای شکنجه مردم نیست، شرکت ها محصولات خود را در آن تست می کنند تا بفهمند چقدر سر و صدا دارند. همچنین ناسا فضانوردان را برای کمک به آن ها برای سازگاری با سکوت فضا به این اتاق می فرستد.

ساکت ترین نقطه دنیا

جالب است است که مردم در جهت گیری و حتی ایستادن در این اتاق مشکل دارند. نحوه جهت گیری انسان از طریق صداهایی است که هنگام راه رفتن می شنون. در اتاقک بی صدا، هیچ نشانه ای ندارید. شما نشانه های ادراکی رو که به شما اجازه تعادل و مانور میدهد ار بین می برید. اگر نیم ساعت در این اتاق بمانید باید حتما روی یک صندلی بنشینید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد