شناسه خبر: ۳۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

جاهای دیدنی مشهد | عکس جاهای دیدنی مشهد | معرفی جاهای دیدنی مشهد

قبل رفتن به مشهد باید این جاها رو بشناسی | جاذبه های گردشگری مشهد + ویدیو

خواستی بری مشهد یا حتی ساکن مشهدی و خواستی بری تفریح، حتما به این مطلب از جاهای دیدنی مشهد یه نگاهی بنداز.

جاهای دیدنی مشهد

پر بازدید

ترینی‌ها :

اگه قصد سفر به مشهد رو داری یا حتی ساکن مشهد هستی باید جاهای دیدنی مشهد رو بشناسی. مشهد یکی از شهر های بزرگ که سالانه توریست های زیادی رو جذب میکنه. به همین منظور هم تو این بخش از گردشگری سایت ترین تاپ اومدیم تا جاهای دیدنی مشهد که مقاصد زیبایی برای سفر های عاشقانه هم هستند رو بهتون معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب از جاهای دیدنی مشهد همراهمون باشین و اگه شما هم جاهای دیگه از زیبایی های مشهد رو میشناسین تو قسمت کامنت بهمون معرفی کنین.

فیلم معرفی جاهای دیدنی مشهد

دیدنی ترین مکان های گردشگری مشهد که تاحالا اسمشونو نشنیدین! 

عکس و اطلاعات جاهای دیدنی مشهد

1- پارک چهل بازه مشهد

پارک چهل بازه مشهد از جاهای دیدنی مشهد در دسته جاذبه های طبیعی است که به دلیل وجود رودخانه چهل ‌بازه که از مرکز آن عبور می کند به این اسم نامگذاری کردند. پارک ملی چهل بازه از نظر مساحت و امکانات در ‌کنار پارک وکیل آباد مشهد، در دسته بهترین گزینه های تفریحی، ورزشی و خوشگذرانی است. هر زمان که قصد ‌سفر به مشهد را داشتید حتما از این پارک وسیع و بسیار زیبا دیدن کنید. ‌

پارک چهل بازه مشهد

2- پلکان بابا کوهی مشهد

در دامنه کوه های آب و برق، بوستانی قرار دارد که توانسته است با تلفیق عناصر طبیعی و مصنوعی، امروزه به یکی از بهترین پارک های مشهد تبدیل شود. این بوستان که به بوستان پلکانی بابا کوهی مشهد معروف است، در سال 1398 در ارتفاعات غربی شهر مشهد، احداث شده است.

پلاکان باباکوهی مشهد

3- طرقبه مشهد

شهر طرقبه یکی از بهترین و معروف‌ترین جاذبه‌های تفریحی و گردشگری و جاهای دیدنی مشهد است که علاوه بر مسافران، بسیاری از مشهدی‌ها هم در ایام تعطیل به بازدید از این منطقه کوهستانی زیبا می‌روند. ریشه نام طرقبه، از «ترقبذ» است که از دو بخش «تُرُق» و «بَذ» تشکیل شده و به معنی آبادی بزرگ است. طرقبه بسیار خوش آب و هوا است و به داشتن ییلاقات متعدد و روستاهای گردشگری شهرت دارد؛ همچنین جاذبه‌های تفریحی و تاریخی متنوعی را در خود جای داده است و همین مسئله باعث شده طرفداران بسیاری داشته باشد.

معرفی ۱۵ تا از معروفترین جاهای دیدنی ایران + فیلم و عکس

طرقبه مشهد

4- بام هاشمیه مشهد (پارک خورشید)

پارک خورشید به عنوان بام مشهد شناخته شده و پاتوق جذابی برای مردم این شهر است. همچنین دارای محیطی فوق العاده بوده و برای گردش و تفریح در کنار خانواده یا دوستان مکان مناسبی است. این پارک در انتهای بلوار وکیل آباد یا هاشمیه قرار داشته و بر روی کوه های کوهسر واقع شده است. همچنین آلاچیق های دنج و زیبایی داشته و برای پیک نیک و سفر های درون شهری بهترین گزینه است. شما عزیزان می‌ توانید از طریق ماشین های شخصی به این پارک وارد شده و تفریحات متنوعی را تجربه کنید. آدرس کوهستان پارک خورشید دقیق و مشخص بوده و این پارک در انتهای خیابان هاشمیه واقع در منطقه کوهسر است.

بام هاشمیه مشهد

5- باغ مشهد 

باغ مشهد با ۲۹ هکتار مساحت، از مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود که در بلوار جمهوری، حد فاصل چهارراه مقدم و پل غدیر قرار گرفته است و فاصله کمی از حرم امام رضا (ع) دارد.

باغ مشهد

6- بلوار وکیل آباد مشهد 

بزرگراه وکیل‌آباد که نزد مردم مشهد به بلوار وکیل‌آباد نیز شناخته می‌شود، منطقه‌ای مدرن در مشهد است. در ابتدای این بلوار از سمت میدان آزادی پارک ملت، دانشگاه فردوسی و پایانه آزادی و در انتهای آن بوستان وکیل‌آباد و پایانه مسافربری درون‌شهری وکیل‌آباد قرار دارد.

بلوار وکیل آباد مشهد

7- پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد از جاهای دیدنی استان خراسان رضوی به شمار می‌آید و در منطقه ۱۲ شهر مشهد بنا شده است. این پارک، در منطقه الهیه، تقاطع بلوار سجادیه و بلوار اقدسیه قرار دارد. بوستان مینیاتوری مشهد که اولین پارک مینیاتوری شرق ایران به شمار می‌رود، در فاصله ۲۹٫۵ کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است.

پارک مینیاتوری مشهد

8 - جاغرق مشهد

جاغرق مشهد یا مکانی غرق آب یکی از ییلاقات این شهر است که در انتهای طرقبه واقع شده است. شاید بپرسید چرا جاغرق، دلیل آن این است که منطقه جاغرق سرشار از آب است. جاغرق مشهد سرشار از رستوران های سنتی و کافه های سنتی است که باب طبع جوانان می باشد.

جاغرق مشهد

9- ییلاقات شاندیز

شهر ییلاقی شاندیز در ۲۰ کیلومتری مشهد واقع شده است و نام‌های قدیمی شاه‌ دژ و شاه ‌دیز مربوط به این شهر هستند. شاندیز مشهد دره ای منحصربه‌‌فرد و پرآب و با صفا همراه با درختان بلند و گل‌های وحشی است که گردشگران را برای خرید بلیط هواپیما مشهد ترغیب می‌کند.

ییلاق شاندیز مشهد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد