شناسه خبر: ۵۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد

فیلم سینمایی تاثیرگذار | فیلم های الهام بخش

بعد دیدن این 5 فیلم، به آدم بهتری تبدیل میشی!

اگر پس از پایان یافتن روز و هفته کاری تصمیم گرفتید فیلمی تماشا کنید، پیشنهاد ما به شما این 5 فیلم است که بسیار تاثیرگذار هستند.

فیلم خارجی

پر بازدید

ترینی‌ها :

فیلم های تاثیرگذار و الهام بخش همیشه می توانند بعدی از وجود ما را به ما نشان دهند که از آن بی خبر بودیم. روانشناسان بر این باور هستند که کنش‌ های بازیگران یک فیلم تاثیرگذار می‌ تواند برای ما الهام‌بخش باشد و ما را تبدیل به آدم بهتری کند. 5 فیلم جذاب به شما معرفی می‌ کند که کنش شخصیت‌ ها و قهرمان‌ های داستان آن، به غایت الهام‌ بخش است. می توانید برای آخر هفته این فیلم های تاثیر گذار را ببینید. 

1. فیلم فهرست شیندلر (Schindler's List)

فهرست شیندلر

فیلم فهرست شیندلر ( Schindler's List) که در سال 1993 توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی و تهیه شده است، یکی از آن فیلم‌هایی است که پس از دیدنش حتما و بدون شک به آدم بهتری تبدیل می‌شوید. جهان داستانِ فیلم فهرست شیندلر شما را به دورانِ منحوسِ قربانی کردنِ یهودیان به دست نازی‌ها می‌برد. اما، شخصیتی که برای ما الهام‌بخش است، اسکار شیندلر است. فردی که در ازای نجات دادن جان صدها یهودی، به خطر انداخت. کسی که با وجود حسنِ نیتش، بعدها، مجازات شد. لحظاتی در این فیلم هست که شما واقعا دوست دارید حتی در ازای از دست دادن جان و مالتان، همچون شیندلر، قهرمان زندگی صدها انسان بی‌گناه باشید. فیلم فهرست شیندلر در IMDB امتیاز 9 از 10 را از آن خود کرده است (می‌بینید این فیلم چندین نفر را تبدیل به آدم بهتری کرده است؟).

2. فیلم یک شب در میامی... (One Night in Miami…)

فیلم یک شب در میامی

وقتی که اخلاق ورزشی داشته باشی ممکن است تبدیل به محمد علی کلی در فیلم یک شب در میامی... (One Night in Miami…) شوی. راستش را بخواهید هیچ ارتباطی به ورزشکار بودن ندارد، کافی است در وجودت احساسی از وجدان و انسانیت شعله بکشد. جرقه این احساسات مثبت را فیلم یک شب در میامی... می‌زند. این فیلم که در سال 2020 توسط رجینا کینگ کارگردانی شده است، شبی را نشان می‌دهد که محمد علی کلی با سم کوک، مالکوم ایکس و جیم براون ملاقات می‌کند. هر یک از این چهار شخصیت، در گیر جدال‌هایی درونی و اجتماعی هستند که رنگ‌وبویی انسانی دارد. این فیلم به ما یادآوری می‌کند که هر یک از ما در برابر جامعه مسئولیم و موظفیم که در لحظاتی از زندگی، آدم بهتری باشیم و کنش‌های مناسب‌تری داشته باشیم. آنچه در انتهای فیلم یک شب در میامی... این چهار چهره کلیدی تاریخ را تبدیل به تاثیرگذاران تاریخ زندگی سیاه‌پوستان می‌کند، عشق و احترامی است که در قلبشان وجود دارد. این فیلم در IMDB امتیاز 7.1 از 10 تا از آن خود کرده است.

3. فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (The Last Jedi)

جنگ ستارگان

فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (The Last Jedi) که در سال 2017 ساخته شده، یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌هایی است که می‌تواند ما را تبدیل به آدم بهتری کند. این فیلم به ما می‌آموزد که شکست، مدرسه‌ای است برای آموختن. اکثر قهرمان‌ها و نیروهای بازدارنده در این فیلم با شکست روبه‌رو می‌شوند، اما هر یک از آن‌ها بسته به شخصیتی که دارند، کنشی متفاوت از خود نشان می‌دهند. به‌عنوان مثال شکست و اشتباهات پو دامرون، صدها نفر از کسانی که دوشادوش او حرکت می‌کردند را از بین می‌برد. یا اسکای واکر، بهترین دوستش، هان سولو را بعد از شکستش در برابر کیلو رن از دست می‌دهد. در برابر این شکست‌ها، مثلا شخصیتی همچون رن، شمشیر نوری یا lightsaber خود را می‌شکند و فقط به نابود کردن می‌اندیشد. این فیلم که مواجهه زندگی با شکست را به زیبایی به تصویر می‌کشد می‌تواند برای معنای انسان بودن آموزنده باشد. این فیلم در IMDB امتیاز 6.9 از 10 را از آن خود کرده است.

4. فیلم بوهمین راپسودی (Bohemian Rhapsody)

فیلم خارجی

فیلم بوهمین راپسودی (Bohemian Rhapsody)  یکی از جذاب‌ترین فیلم‌هایی است که می‌تواند شما را تبدیل به آدم بهتری کند. حتما تا کنون نام سبک بوهمین یا بوهو را در لباس پوشیدن یا دکوراسیون منزل شنیده‌اید. این فیلم داستان زندگی فردی مرکوری را دنبال می‌کند که در گروه راک اند رول کوئین است. این فیلم به زیبایی صعود و افول شهرت را به تصویر می‌کشد، پستی و بلندی‌هایی که یک گروه خوانندگی مشهور تجربه می‌کنند. جذاب‌ترین لحظات این فیلم که برای ما می‌تواند به شدت الهام‌بخش باشد، 20 دقیقه آخر فیلم است که اجرای رویایی گروه ملکه را در سال 1985 می‌بینیم. حس متفاوتی که این فیلم به ما می‌دهد در لحظه‌ای شکل می‌گیرد که مرکوری گذشته چر از دروغ خود را رها می‌کند و تبدیل به آدم بهتری می‌شود. این فیلم که در سال 2018 ساخته شده است، امتیاز 7.9 از 10 را در IMDB از آن خود کرده است.

5. رستگاری در شاوشنک (the shawshank redemption)

رستگاری در شاوشنک

این فیلم براساس داستانی کوتاه از نویسنده‌ی مشهور داستان‌های ترسناک، استیون کینگ ساخته شده است. این یک داستان از رابطه‌ی دوستانه‌ی عمیق، دانش چطور زندگی کردن و امید بی‌پایان است. اندی دوفرسن (با بازی تیم رابینز) که به ناحق متهم شده، روانه‌ی زندان شده و در آنجا با رد (با بازی مورگان فریمن) آشنا می‌شود، که او هم به حبس ابد محکوم شده است. اندی به جای اینکه تسلیم سرنوشتش شود و به چاه افسردگی سقوط کند، نه تنها به خود، بلکه به سایر زندانیان امید می‌دهد. با وجود شرایط غیرانسانی، فساد، بیرحمی و بی‌عدالتی که بخشی از زندگی روزمره در زندان شاوشنک است، اندی حاضر به تسلیم شدن نیست. تمام انرژی او به یک هدف اختصاص یافته است؛ فرار از زندان، حتی اگر این کار غیر ممکن به نظر برسد. تنها چیزی که باعث انگیزه و آرامش او می‌شود چشم‌انداز آزادی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد