شناسه خبر: ۵۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

بیماری هر گروه خونی | ارتباط گروه خونی و بیماری ها

هر گروه خونی در معرض چه بیماری هایی قرار داره؟

هر گروه خونی بر اساس تحقیقات دانشمندان در معرض بیماری های خاصی قرار دارد. در ادامه ببینید چه بیماری هایی گروه خونی شما را تهدید می کند.

گروه خونی

پر بازدید

ترینی‌ها :

گروه خونی یکی از روش های تقسیم بندی خون بر پایه  آنتی‌ژن‌ های موروثی خاص روی سطح گلبول‌ های قرمز خون است. گروه خونی افراد به چهار دسته  A ،B AB و O و طبق تقسیم‌ بندی دیگری به گروه‌ های مثبت و منفی تقسیم می‌ شود. گروه خونی افراد می تواند خصوصیات رفتاری و احتمال ابتلا به برخی بیماری ها را مشخص کند. در ادامه  بیماری‌ های تهدید کننده هر گروه خونی را بشناسید.

ارتباط بیماری ها با نوع گروه خونی

بیماری قلبی: خبرهای خوبی برای گروه خونی O وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در گروه خونیO کمتر است. این ممکن است به این دلیل باشد که در سایر گروه‌های خونی، احتمال کلسترول بالاتر و میزان بیشتر پروتئین مرتبط با لختگی خون وجود دارد.

سرطان معده: گروه‌های خونی A ،AB و B بیشتر از گروه O در معرض خطر هستند. به ویژه افرادی که گروه خونی A هستند احتمال ابتلا به سرطان معده بیشتر است. محققان بر این باورند که ممکن است دلیل آن این باشد که عفونت هلیکوباکتر پیلوری در افرادی که گروه خونی A هستند شایع‌تر است.

 حافظه: مطالعه کوچکی نشان داد که افراد دارای مشکلات حافظه بیش از سایر افراد از گروه خونی AB بودند.

سرطان لوزالمعده: اگر گروه خونی A ،AB یا B باشد، مولکول‌های موجود در گلبول‌های قرمز نوع A و B به انتشار باکتری‌های خاص «هلیکوباکتر پیلوری» کمک می‌کنند. این باکتری در معده رشد می‌کند و می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را افزایش دهد.

استرس: استرس سطح کورتیزول یا هورمون استرس را افزایش می‌دهد. در هر حال افرادی که دارای گروه خونی A هستند، تمایل بیشتری به کورتیزول دارند. بنابراین این افراد ممکن است برای مقابله با شرایط استرس‌زا کمتر مقاوم‌ باشند.

مالاریا: گروه خونی O ممکن است به دفع این بیماری کمک کند. هنگامی که یک پشه آلوده فردی را نیش می‌زند، به مالاریا مبتلا می‌شود اما انگلی که موجب ایجاد آن می‌شود، اتصال به سلول‌های گروه خونی O را سخت‌تر می‌کند.

زخم‌ها: به نظر می‌رسد زخم معده و زخم‌های باز دردناکی که در دیواره معده یا روده فوقانی ظاهر می‌شوند، بیشتر در گروه خونی O ظاهر می‌شوند.

لخته‌شدن خون: ترومبوآمبولی وریدی زمانی اتفاق می‌افتد که خون در رگ‌های عمقی مانند پاها لخته می‌شود. این لخته‌ها گاهی به سمت ریه‌ها حرکت می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دارای گروه خونی A ،B یا AB هستند، بیشتر در معرض خطر لختگی خون قرار دارند.

طول عمر: اگر گروه خونی O باشد، احتمال طول عمر فرد بیشتر است. کارشناسان معتقدند، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروق خونی (بیماری قلبی-عروقی) ممکن است یکی از دلایل این امر باشد.

 باروری: گروه خونی فرد نمی‌تواند باردار شدن را پیش‌بینی کند اما ممکن است بی‌تاثیر هم نباشد. در مطالعه‌ای، زنانی که تعداد تخمک‌های سالم کمی داشتند بیشتر از هر نوع گروه خونی دیگری دارای گروه خونی O بودند. تحقیقات بیشتری لازم است تا علت آن را پیدا کنند.

دیابت: به نظر می‌رسد دیابت نوع ۲ در افرادی که گروه خونی A و B دارند، بیشتر اتفاق می‌افتد. متخصصان دلیل آن را بدرستی نمی‌دانند. تحقیقات بیشتری برای آن نیاز است.

 سکته مغزی: در صورت داشتن گروه خونی AB، خطر سکته مغزی افزایش می‌یابد. پزشکان معتقدند که دلیل آن این است که احتمال لخته شدن در این گروه خونی بیشتر از انواع دیگر است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد