شناسه خبر: ۶۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

خورشت سنگ چینی | سوپ سنگی چینی

عجیب ترین غذای امروز: «خورشت سنگ»؛ غذای محبوب چینی!

سنگ‌ های رودخانه‌ ای سرخ‌ شده، یک غذاهای خیابانی چینی است که باعث تعجب دنیا شده است. در ادامه در مورد خورشت سنگ عجیب بیشتر بدانید.

خورشت سنگ
ترینی‌ها :

بدون شک شما هم می دانید چینی ها عجیب ترین غذاهای دنیا را دارند. اما سودیو یا خورشت سنگی یکی از غذاهایی است که باور نمی کنید. سودیو یا خورشت سنگی به عنوان یکی از عجیب و غریب‌ ترین غذاهای خیابانی دنیا شناخته شده و محبوبیت پیدا کرده است! در ادامه در مورد خورشت سنگی یا سودیو بیشتر بدانید.

 "سودیو" یک نوع غذای عجیب و غریب خیابانی چینی است که از سنگ‌های رودخانه‌ای کوچک تشکیل شده است که با مخلوطی از ادویه‌ها و گیاهان سرخ می‌شود.

شما باید این سنگ‌ها را در دهان بگذارید، مزه کنید و سپس بیرون بیاندازید.

این غذا صدها سال پیش توسط قایق‌رانانی اختراع شده است که در وسط رودخانه بدون هیچ غذایی می‌ماندند. این قایق‌رانان برای فریب دادن معده خود مقداری سنگریزه از رودخانه را با چاشنی‌های مختلف سرخ می‌کردند و سپس سنگ‌ها را مزه مزه می‌کردند.

انتشار ویدیوهایی از این غذای خیابانی در فضای مجازی کنجکاوی میلیون‌ها نفر را برانگیخته است. تنها عجیب بودن این غذا بینندگان را مجذوب خود نکرده است!

دلیل دیگر قیمت گزاف این غذاا است!! به عنوان غذایی که هیچ مواد غذایی بجز ادویه ندارد قیمت 3 دلار برای آن زیاد به نظر می‌رسد! وقتی تمام سنگ‌ها را مزه کردید سسی باقی می‌ماند که به گفته برخی، طعمی مانند ماهی و متمایز از سنگریزه‌های رودخانه دارد.

نیاز به نگرانی نیست پس از تمام شدن غذا لازم نیست این سنگ‌ها را بازگردانید و از آن‌ها بار دیگر استفاده نخواهد شد! شما حتی می‌توانید این سنگ‌ها را به عنوان سوغاتی به خانه بیاورید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد