شناسه خبر: ۵۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد

انواع مزه برای جوجه کباب | مرینیت جوجه کباب

۱۴ روش مزه دار کردن جوجه کباب؛ از گیلکی تا مکزیکی!

دانستن مدل و شیوه مزه دار کردن جوجه کباب یکی از راه هایی است که می توانید برای پخت یک کباب خوشمزه و درجه یک استفاده کنید.

جوجه کباب

پر بازدید

ترینی‌ها :

مزه دار کردن جوجه کباب برای داشتن یک کباب خوشمزه اهمیت زیادی دارد. مزه دار کردن جوجه کباب را می توانید به انواع روش ها انجام دهید. در ادامه 14 روش مزه دار کردن جوجه کباب را برای شما قرار داده ایم.

۱. زنجبیل و سویا

برای شروع به‌سراغ پیشنهادی خاص می‌رویم. این دستور مزه‌دارکردن مخصوص کشورهای آسیایی مانند چین است. اگر دوست دارید که طعم متفاوتی به جوجه کبابتان بدهید، خوب است که از ترکیب زنجبیل، سویا، عسل، پیاز، سیر و نمک کمک بگیرید. تکه‌های دلخواه مرغ را با این مواد در یک ظرف یا کیسه پلاستیکی بریزید و اجازه بدهید که طعم‌ها به‌یکدیگر آغشته شوند. بعد کباب را مطابق دستور همیشگی، بپزید.

۲. شیر نارگیل و آناناس

برای مزه دار کردن جوجه کباب می‌توانید از ترکیب تازه دیگری هم استفاده کنید. کمی شیر نارگیل، آب آناناس، سس فلفل قرمز، آب‌لیموی تازه، کمی شکر (قهوه‌ای بهتر است)، سیر، زنجبیل، برگ‌های گشنیز را با تکه‌های گوشت مرغ همراه کنید و بگذارید که چند ساعت بماند. در نهایت، قطعات گوشت طعم خوش و ملسی پیدا می‌کند که با جوجه‌کباب‌های معمولی متفاوت است.

جوجه کباب

۳. سس ماربِلا

برای آماده‌کردن سینه مرغ و درست‌کردن جوجه‌کبابی خوشمزه می‌توانید از ترکیب روغن زیتون، سرکه، آلو بخارا، پونه کوهی، برگ بو، نمک، فلفل سیاه، شکر (بهتر است قهوه‌ای باشد) و جعفری استفاده کنید. این مواد در کنار هم گروهی از مزه‌های خوب را می‌سازند که تجربه میل‌کردن کبابی متفاوت را برایتان رقم می‌زنند.

۴. ترکیب فاهیتا

با خرید مرغ و مزه‌دارکردنش با روغن زیتون، سیر، پوست لیموترش، زیره، پودر فلفل قرمز و سیاه، نمک، پیاز و آووکادو هم می‌توانید جوجه‌کباب متفاوتی آماده کنید. به‌جای استفاده از فرمول‌های تکراری، با انواع مزه دار کردن جوجه کباب آشنا شوید و غذایی متفاوت آماده کنید. یادتان باشد که این غذای مکزیکی کمی تند است و اگر از چنین طعمی خوشتان نمی‌آید، باید در استفاده از فلفل دقت بیشتری به‌خرج بدهید و مقدارش را خودتان کنترل کنید.

مزه دار کردن جوجه

۵. مزه تَندوری

این ایده بسیار جذاب است اما می‌توانید دستورهای پخت تازه مانند آماده‌کردن جوجه‌کبابی با مزه‌های مختلف را هم در نظر بگیرید. برای درست‌کردن جوجه کباب تندوری یا پختن آن در فِر می‌توانید از ترکیب گشنیز، زیره، زردچوبه، فلفل قرمز، دارچین، میخک، جوز هندی، زنجبیل و نمک برای مزه‌دارکردن بهره ببرید. البته اگر دلتان غذایی متفاوت می‌خواهد، شاید بد نباشد برای بار اول به سفارش غذا از رستوران هم فکر کنید و ببینید طعم غذا چقدر به مذاقتان خوش می‌آید.

۶. مزه هلویی

این گزینه، بی‌تردید یکی از عجیب‌ترین انواع مزه دار کردن جوجه کباب برای طعم‌دادن به ران مرغ و بخش‌های مختلف آن است. با کمی نمک، فلفل سیاه، سرکه بالزامیک، تکه‌های هلو یا کنسرو آن، خردل دیژون، فلفل هندی، روغن زیتون و ریحان می‌توانید مزه خاص و عجیبی در جوجه کبابتان ایجاد کنید و طعمش را هیچ‌وقت از یاد نبرید. از چشیدن طعم‌های تازه و امتحان‌کردن دستورهای غذای جدید نترسید. شیرینی زندگی به همین نکات کوچکی است که باعث ایجاد تنوع می‌شوند.

مزه دار کردن جوجه

۷. فلفل و سبزیجات معطر

کنار هم قرارگرفتن فلفل و سبزی‌های معطر می‌تواند هر غذایی را خوشمزه‌تر کند. با خرید فیله مرغ و مزه‌دارکردن آن با فلفل، سرکه بالزامیک، شکر قهوه‌ای، سیر، پودر آویشن، رزماری، فلفل سیاه و جعفری به خروجی خوشمزه‌ای می‌رسید که طعم همه‌پسندی دارد. دقت کنید که استفاده از عناصر شیرین در هر سس برای مزه‌دارکردن جوجه‌کباب در گرو سلیقه شخصی شما است. بعضی‌ها از طعم ملس و شیرین خوششان می‌آید و بعضی هم نه. بنا به ذائقه‌تان اقدام به حذف یا اضافه‌کردن شکر کنید.

۸. سس یونانی

اگر حوصله آشپزی ندارید اما دلتان می‌خواهد که این‌بار، جوجه کبابی با طعم متفاوت میل کنید از جوجه کباب یونانی غافل نشوید. روغن زیتون، آب لیمو، سیر، پونه کوهی، نمک، فلفل سیاه را با مرغ مخلوط کنید و منتظر طعمی ایدئال باشید. تکه‌های مرغ کباب‌شده را با سبزیجاتی مانند کدوی سبز پخته یا مارچوبه همراه کنید و از غذایی خوشمزه و بسیار مقوی لذت ببرید. دقت کنید که لزومی ندارد حتما از مارچوبه در کنار این کباب استفاده کنید. از آنجا که شاید این ماده آنچنان در دسترس نباشد، بهتر است که از دورچین‌های مختلفی از هویج گرفته تا قارچ هم غافل نشوید.

۹. کاری جامائیکایی

پیاز، سیر، زنجبیل، پودر کاری، فلفل سیاه و دلمه‌ای و نمک را با تکه‌های مرغ آغشته کنید. اجازه بدهید که چند ساعت در کنار هم استراحت کنند و بعد سیخ‌های کباب را آماده کنید. این مزه پیشنهادی از کشور جامائیکا است و طعم تند و تیزی دارد. برای کسانی که از طعم‌های آتشین و فلفلی لذت می‌برند، این مزه جامائیکایی خوشایند و دل‌نشین خواهد بود. اگر به موارد مرینت گراماسالا، رب و فلفل تندروی هم اضافه کنید، جوجه کباب هندی خواهید داشت.

مزه دار کردن جوجه

۱۰. سیر و سویا

سس سویا یکی از بهترین گزینه‌ها برای مزه دار کردن جوجه کباب است، به‌ویژه برای کسانی که از بوی گوشت خوششان نمی‌آید. از این سس در کنار سیر، زنجبیل، دارچین، عسل، پیاز، برگ گشنیز تازه و دانه‌های کنجد برای تهیه سسی متفاوت و خوشبو استفاده کنید. در گام بعدی هم که مرغ‌های مزه‌دارشده را به سیخ می‌کشید. امکان پختن گوشت‌ها با این سس در قابلمه یا قراردادنشان در فِر هم وجود دارد. همه‌چیز وابسته به سلیقه شما است که از چه نوع شیوه پخت یا کباب‌کردنی استقبال می‌کنید.

۱۱. مزه ترش با ماست

پیاز، آب لیمو، روغن مایع، زعفران دم‌کرده را با ماست ترش و نمک، فلفل و سیر همراه کنید. جوجه کباب ماستی با این ترکیب برنده هم مطابق ذائقه ایرانی‌ها است و به شما کباب خوشمزه‌ای می‌دهد که تقریبا همه را راضی نگه می‌دارد. کم‌وزیادکردن هریک از عناصر این ترکیب در گروی سلیقه شخصی خودتان است. ببینید که با اضافه و کم‌کردن کدام‌یک به نتیجه بهتری می‌رسید.

۱۲. طعم زعفرانی

زعفران از خوراکی‌های محبوب ایرانی‌ها است. حضورش در تیم آماده‌سازی جوجه کباب زعفرانی هم با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شود. برای مزه دار کردن جوجه کباب به‌سبک ایرانی‌ها می‌توانید از زعفران دم‌کرده، آب لیمو، پیاز، روغن زیتون، نمک و فلفل کمک بگیرید. این‌ها در همراهی با تکه‌های سینه یا ران مرغ، طعم خوبی ایجاد و گوشت را تُرد می‌کنند. جالب است بدانید که برای تهیه جوجه کباب لبنانی کافی است به این ترکیب مرینت، ماست و خامه اضافه کنید.

۱۳. مزه مایونزی

اگر دوست دارید بدانید که کباب‌فروشی‌های معروف، چطور جوجه‌کباب‌هایشان را مزه‌دار می‌کنند به این پیشنهاد دقت داشته باشید. حضور مایونز در سس مزه‌دارکردن جوجه کمی عجیب است اما دلیل طعم خوب جوجه کباب رستورانی بیشتر رستوران‌ها همین است. سس مایونز، روغن زیتون، پیاز، فلفل، نمک، زردچوبه، فلفل‌دلمه‌ای، ماست، لیموی تازه و سس باربیکیو را با زعفران دم‌کرده ترکیب کنید و بگذارید که مرغ با این مواد خوب در هم بیامیزد. بعد از چند ساعت، به سیخ‌کشیدن کباب‌ها را شروع کنید و از طعم خوبشان لذت ببرید.

۱۴. جوجه ترش گیلکی

می‌رسیم به غذای محبوب مسافران شمال! برای طعم‌دار کردن جوجه کباب ترش به رب انار و گردوی ساییده نیاز دارید. باید گردوی ساییده‌شده، رب انار، زعفران دم‌کرده، آب لیموترش، سبزی معطر و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید سپس تکه‌های مرغ را در این مخلوط بخوابانید و خوب هم بزنید. مطمئن شوید همه قسمت‌های تکه‌های مرغ به‌خوبی به مواد مرینت آغشته شده باشند. ظرف حاوی مرغ‌ها را بپوشانید و دست‌کم ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. پس از این مدت می‌توانید تکه‌های مرغ را به سیخ بکشید. جوجه ترش با کته بیشتر می‌چسبد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد