شناسه خبر: ۵۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد

خطرناک ترین شیرینی جهان | مضرات موچی

کشنده ترین شیرینی جهان که در ایران هم رایج شده! + ویدیو

خطرناک ترین شیرینی جهان که این روزها حتی در کشور ما بسیار رایج شده است، موچی نام دارد. در ادامه علت این همه مضر بودنش را ببینید.

موچی

پر بازدید

ترینی‌ها :

موچی یک خوراکی سنتی ژاپنی است که با استفاده از برنج پخته می شود. در کشور ژاپن موچی را انقدر می کوبند که به شکل ماده آدامسی شکل در بیاید. در این ویدئو شاهد روش عجیب ژاپنی‌ ها در تهیه موچی هستید.اما باید بدانید که این خوراکی خوشمزه به عنوان خطرناک ترین شیرینی دنیا شناخته شده است.

ویدیو از طرز تهیه موچی و دلیل خطرناک بودنش

موچی چیست؟

موچی که به کیک برنجی هم معروفه یک اسنک سنتی ژاپنی است که با برنج چسبناک درست می شود. این کیک برنجی در واقع ترکیبی چسبناک ازبرنج و خمیر است که به خودی خود بی مزه است اما وقتی با موادی مثل شکر و آنکو (خمیر لوبیا قرمز شیرین) ترکیب می شود طعم و مزه بی نظیری پیدا می کند. این کیک برنجی را با غذاهایی مثل اوزونی هم می خورند ، اوزونی یک جور سوپ سبزیجات است که در طول تعطیلات سال نو به همراه موچی خورده می شود.

خطرناک ترین شیرینی جهان

موچی چقدر خطرناک است؟

خوردن موچی در طول تعطیلات سال نوی ۲۰۱۸ دو مورد مرگ داشته، البته تعداد دیگری هم بعد از چسبیدن تکه های موچی به گلویشان با رفتن به بیمارستان نجات پیدا کرده اند. در واقع این ماهیت چسبناک این کیک است که باعث ایجاد خفگی می شود برای همین بچه ها و سالمندان باید در هنگام خوردن آن به شدت مراقب باشند.

موچی

هر سال مسئولان ژاپنی به مردم توصیه می کنند که موچی را به تکه های کوچک تقسیم کنند و قبل از اینکه آن را قورت بدهند آهسته و به دقت بجوند. البته به بزرگ ترهای خانواده هم توصیه می شود که مراقب کودکان و سالمندان باشند تا موچی را طبق آداب خاصش بخورند.

اگر کسی با خوردن موچی دچار مشکل شد باید صورت او را به سمت پایین بگیرید و محکم به پشت او بزنید تا تکه های موچی از گولش بیرون بیاید. در سال ۲۰۰۱ گزارش شده که زنی برای نجات پدر ۷۰ ساله اش و خارج کردن تکه های برنج از گلوی او مجبور شده که از جارو برقی استفاده کند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد