شناسه خبر: ۵۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

پیدا کنندگان رئیس جمهور | فیلم موتورسواران از بالگرد رئیس جمهور

ماجرای اولین نفراتی که به بالگرد شهید رئیسی رسیدند + ویدیو

در این بخش صحبت های اولین افرادی را می خوانید که به لاشه هلیکوپتر شهید ابراهیم رئیسی و همراهانش رسیدند.

بالگرد رئیس جمهور

پر بازدید

ترینی‌ها :

عصر یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز دچار سانحه هوایی شد. از همان زمان جستجو ها برای یافتن بالگرد توسط رئیس جمهور نیروهای امدادی و هلال احمر آغاز شد. بالاخره پس از 16 ساعت جستجو لاشه ی بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه در همان محلی که پهپاد شناسایی آکینجی متعلق به کشور ترکیه شناسایی کرده بود ( جنگلی کوهستانی در سه کیلومتری روستایی با نام طویل) پیدا شد.

ویدیویی که اولین لحظه موتور سواران منتشر کردند

یک ویدیو از اولین نفراتی که به لاشه هلیکوپتر حامل رسیدند، در فضای مجازی وایرال شده است که صحبت های آنان در این باره را می خوانید: ما سه نفر اولین نفراتی بودیم که به بالگرد رسیدیم، از ساعت 10 شب ما توی کوه بودیم و ساعت 5:45 صبح رسیدیم پیش لاشه هلیکوپتر، وقتی ما رسیدیم هلیکوپتر کلاً ترکیده بود و سوخته بود. اول آقای آل هاشم رو دیدیم و بعد رئیس جمهور و آقای عبداللهیان کنار هم بودند، استانداری یکم از اونا پایین‌تر بود و فیلمشم هست. ما داوطلبانه اومدیم و موتور سواریم و از مردم تبریز هستیم.

صحبت های موتور سواران

هوا رو به تاریکی گذاشت و منطقه در آب و هوایی سرد و بارانی وضعیتی دشوار و دشوارتر را به گروه های جستجو تحمیل کرد. اما در کنار این گروه ها، یک گروه موتورسوار حرفه ای از تبریز که منطقه ورزقان و جنگل های ارسباران را به خوبی می شناختند تصمیم گرفتند به گروه های جستجو ملحق شوند.

  • حسین فولادی
  • فرشید مصیبی
  • رضا زارعی
  • علی ذولفقاری
  • امیرحسام نشانی

آنها شبانه به سمت منطقه حرکت کردند و با موتورهای حرفه ای دل به کوه و کمر و جنگل های سرشار از حیوانات وحشی در هوایی طوفانی و مه آلود زدند. بامداد 31 اردیبهشت 1403، خبری منتشر شد مبنی بر کشف محل سقوط هلی کوپتر توسط یک پهپاد ترکیه ای به نام بایراکدار آکینجی ولی این تمام ماجرا نبود. این گروه موتورسوار بود که در ساعت 5:30 دقیقه بامداد توانسته بود محل را شناسایی و شهدا را کشف کند. اما متأسفانه روایت رسانه ای غالب حاکی از موفقیت پهپاد ترکیه ای است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد