شناسه خبر: ۵۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد

بیوگرافی رئیس جمهور | بیوگرافی آیت الله ابراهیم رئیسی

ابراهیم رئیسی: از دادیاری در کرج تا ریاست جمهوری بر ایران!

در این مطلب از سایت ترینی ها به بیوگرافی شهید ابراهیم رئیسی از دوران 5 سالگی تا زمان شهادتش می پردازیم با ما همراه باشید.

سید ابراهیم رئیسی

پر بازدید

ترینی‌ها :

سیّد ابراهیم رئیسی الساداتی سیاستمدار اصولگرا و روحانی شیعه ایرانی بود که از سال ۱۴۰۰ تا هنگام شهید شدنش در ۱۴۰۳ به‌عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران فعالیت می‌کرد. ابراهیم رئیسی عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده و نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری بود. در ادامه با همراه باشید تا به شرح بیوگرافی کامل از شهید ابراهیم رئیسی بپردازیم.

Screenshot_2024-05-21-09-14-13-586_com.instagram.android

شهید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد. تحصیلات حوزوی او تا سطح چهار حوزه علمیه است.

تصویر غم انگیز امروز: وداع علم الهدی با تابوت ابراهیم رئیسی!

untitled

او همچنین تحصیلات خود را در مدرسه عالی شهید مطهری در رشته فقه و حقوق خصوصی ادامه داده و از رساله دکتری خود با موضوع «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق» دفاع کرده است.[۱۴] او مدت کوتاهی پس از انقلاب ۱۳۵۷، فعالیت قضایی خود را در ۲۰ سالگی به عنوان دادستان در کرج آغاز کرد و سپس دادستانی همدان را نیز به‌طور هم‌زمان بر عهده گرفت.

 

اولین ویدیو از واکنش مادر رئیس جمهور بعد از شهادتش!

Screenshot_2024-05-21-09-14-35-470_com.instagram.android

او در سال ۱۳۶۴ به تهران منتقل شد و جانشین دادستان تهران شد. رئیسی در جریان اعدام‌های دسته‌جمعی زندانی‌های سیاسی در ۱۳۶۷ یکی از اعضای هیئت رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی معروف به «هیئت مرگ» بود.

Screenshot_2024-05-21-09-14-45-231_com.instagram.android

با آغاز رهبری سید علی خامنه‌ای در سال ۱۳۶۸، رئیسی با حکم محمد یزدی رئیس وقت قوه قضائیه، به عنوان دادستان تهران منصوب شد. او در سال ۱۳۷۳ به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این سمت بود. او از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳، معاون اول قوه قضائیه، و در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ دادستان کل کشور بود. در اسفند ۱۳۹۴، رئیسی با حکم خامنه‌ای به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.

جزئیات زمان و مکان تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهانش + ویدیو

Screenshot_2024-05-21-09-14-21-175_com.instagram.android

همچنین، او در سال ۱۳۹۶ با حکم خامنه‌ای به مدت پنج سال به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد. او در سال ۱۳۹۷ از سوی خامنه‌ای به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شد که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از این سمت استعفا داد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ترینی‌ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد