شناسه خبر: ۲۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

تصویر سازی پادشاهان | هوش مصنوعی پادشاهان

شاهان دوره صفویان از نگاه هوش مصنوعی چه شکلی بودن؟ + فیلم

وقتی از تاریخ میخونیم، گاهی دلمون میخواد بدونیم پادشاهان و ملکه ها چطور چهره ای داشتند. هوش مصنوعی این روزها داره به این رویاهای ذهنیمون جواب میده!

هوش مصنوعی

پر بازدید

ترینی‌ها :

اخیرا یک هنرمند آذربایجانی بر اساس تصویر و متون کتابها، چهره پادشاهان صفوی رو بر اساس هوش مصنوعی تصویر سازی و منتشر کرد. اینکه بدونیم شاهان دوره صفوی از نگاه هوش مصنوعی چه چهره ای داشتند میتونه خیلی جذاب باشه. در ادامه تصاویر شاهان صفوی رو از نگاه هوش مصنوعی میتونید ببینید.

شاهان صفوی از نگاه هوش مصنوعی 

 

 

شاه اسماعیل

شاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه ۱۵۲۴) پایه‌گذار دودمان صفویان بود که از ۱۵۰۱ تا ۱۵۲۴ میلادی به‌عنوان شاهنشاه بر ایران حکومت کرد. سلطنت او یکی از مهم‌ترین سلطنت‌ها در تاریخ ایران است.

 

شاه تهماسب یکم

شاه تهماسب یکم یا با نگارش کهن‌تر شاه طهماسب یکم پسر ارشد شاه اسماعیل یکم و دومین پادشاه از دودمان صفویان بود. شاه تهماسب یکم حدود ۵۴ سال بر ایران حکومت کرد که در بین تمام پادشاهان پس از اسلام در ایران بیشترین زمان حکمرانی بوده‌است.

شاه اسماعیل دوم

شاه اسماعیل دوم سومین پادشاه ایران صفوی بود. او از سال ۱۵۷۶ میلادی (۹۸۳ ه‍. ق) تا سال ۱۵۷۷ میلادی (۹۸۴ ه‍. ق) به مدت یک سال و نیم بر ایران حکمرانی کرد. شاه اسماعیل دوم پس از مرگ پدر در مبارزه برای کسب جانشینی و همچنین پس از تاجگذاری و به منظور تثبیت قدرت، کشتارهای بسیاری انجام داد و بسیاری از خاندان سلطنتی را به قتل رساند.

شاه اسماعیل دوم

شاه محمد خدابنده

شاه محمد خدابنده (شاه محمد خدابندهٔ صفوی یا محمد میرزا (۹۸۵ تا ۹۹۶ ه‍.ق) فرزند تقریباً نابینای شاه تهماسب بود که از کشتار خانوادگی شاه اسماعیل دوم به دلیل نابینایی جان سالم به در برد و پس از کشته شدن شاه اسماعیل دوم از سوی امرای قزلباش به حکومت برگزیده شد.

شاه عباس اول

شاه عباس اول (۲۷ ژانویه ۱۵۷۱ – ۱۹ ژانویه ۱۶۲۹) معروف به شاه عباس بزرگ، پنجمین پادشاه از دودمان صفویان بود. وی که فرزند و جانشین شاه محمد خدابنده بود، از سال ۹۹۶ ه‍.ق تا زمان درگذشتش، به مدت بیش از ۴۱ سال خورشیدی بر ایران حکومت کرد.

شاه عباس اول

شاه صفی اول

شاه صفی یکم (۱۶۱۱ – ۱۲ مه ۱۶۴۲) ششمین پادشاه دودمان صفویان ایران است که از ۱۰۰۷ تا ۱۰۲۱ خورشیدی، (۱۶۲۹ تا ۱۶۴۲ میلادی یا ۱۰۳۸ تا ۱۰۵۲ هجری قمری) به مدت ۱۴ سال پادشاهی کرد. او جانشین پدربزرگش شاه عباس یکم شد.

 

شاه عباس دوم

عباس دوم (با نام تولد سلطان محمد میرزا؛ ۳۰ اوت ۱۶۳۲ – ۲۶ اکتبر ۱۶۶۶) هفتمین شاه دودمان صفویان بود که از ۱۶۴۲ تا ۱۶۶۶ حکومت کرد. او در پانزده سالگی توانست ساروتقی را از قدرت برکنار کند و پس از پاکسازی نظام دیوان‌سالاری، بر دربار خود اقتدار کرده و پادشاهی مطلقه خود را آغاز کرد.

شاه عباس دوم

شاه صفی دوم (شاه سلیمان یکم)

شاه سلیمان یکم (اسفند ۱۰۲۶ – ۸ مرداد ۱۰۷۳ خورشیدی/ فوریه ۱۶۴۸ – ۲۹ ژوئیه ۱۶۹۴ میلادی) که پیش از این با نام شاه صفی دوم تاج‌گذاری کرد، هشتمین پادشاه صفویان بود. او فرزند ارشد شاه عباس دوم بود که به مدت ۲۸ سال سلطنت کرد.

شاه صفی دوم

 شاه سلطان حسین

شاه سلطان حسین، یا شاه حسین یکم، (۱۰۴۷ – ۲۴ آبان ۱۱۰۱ ش/ اکتبر ۱۶۶۸ – ۱۵ نوامبر ۱۷۲۶ م) نهمین پادشاه سلسله صفویان بود. او فرزند و جانشین شاه سلیمان یکم بود و به مدت ۲۹ سال سلطنت کرد، سرانجام حکومتش با قیام افغان‌ها به‌رهبری محمود افغان و سقوط اصفهان در سال ۱۱۰۱ خورشیدی به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

  • ناشناس ارسالی در

    بمدل امروزی درآورده در کل الگوی عثمانی هست در پوشش سعی کرده هوش مصنوعی مدل دربار اروپایی تصویر کنه

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان