شناسه خبر: ۳۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

پرفروش ترین فیلم های سینمایی | پرفروش ترین فیلم های تاریخ جهان

هشت تا از پرفروش ترین فیلم های سینمایی تاریخ جهان + عکس

در ادامه لیست پرفروش ترین فیلم های سینمایی تاریخ را می بینید. کدوم یک از این فیلم ها رو دیدید؟

پرفروش ترین فیلم

پر بازدید

ترینی‌ها :

پرفروش ترین فیلم های تاریخ موضوعاتی دارند، مخاطبان زیادی را  جذب می کنند. پرفروش ترین فیلم ها را میتوان به اشکال مختلفی مانند نمره IMDB، میزان فروش، رده سنی، مدت زمان، ژانر و نام های بازیگران و کارگردانان تقسیم نمود و تا مدت ها به عنوان بهترین فیلم شناخته می شوند. در ادامه لیستی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ را برای شما قرار داده ایم.

1- آواتار (Avatar)

آواتار

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما، فیلم آواتار نام دارد که با فروشی ۸.۲ میلیارد دلاری توانسته است در این زمینه رکورد دار باشد. این فیلم به کارگردانی جیمز کامرون در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸ شمسی) در آمریکا ساخته شد. این فیلم ژانری فانتزی به همراه تخیلات دارد.

خلاصه  فیلم: داستان زندگی در سال ۲۱۵۴ میلادی (۱۵۳۲ شمسی) را به تصویر می کشد که منابع طبیعی زمین پایان یافته است و گروهی از آمریکایی ها به رهبری پارکر سعی دارند سنگ گران بهایی را که اونابتانیوم نام دارد را از سیاره “پاندورا” پیدا و به زمین بیاورند.

2-تایتانیک (Titanic)

تایتانیک

بهترین فیلم سینمایی ساخته شده از نظر میزان فروش در ژانر درام، فیلم تایتانیک است. این فیلم که به کارگردانی جیمز کامرون در سال ۱۹۹۷ میلادی (۱۳۷۶ شمسی) زیر نظر کمپانی های پارامونت پیکچرز و فاکس ساخته شد. این فیلم با فروشی حدود ۳.۲ میلیارد دلاری از استقبال خوب مردم از این فیلم خبر می دهد.

نمره ای که این فیلم از منتقدان دریافت کرده است، نمره ۸.۷ می باشد.تایتانیک یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت نیز هست. فیلم تایتانیک علاوه بر اینکه جزو پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما است جزو شناخته شدن ترین فیلم های سینمایی جهان نیز می باشد.

۳. جنگ ستارگان؛ نیرو بر می خیزد (Star Wars The Force Awakens)

جنگ ستارگان

این فیلم به کارگردانی جفری جیکوب آبرامز در آمریکا ساخته شد که در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) با اکران این فیلم، فروشی حدود ۲ میلیارد دلاری به همراه داشت.

در این فیلم هنرمندانی چون هریسون فورد، کری فیشر و مارک کمیل به ایفای نقش پرداختند که نمره ۸.۷ را از منتقدان دریافت کرده است. این فیلم قسمت هفتم از مجموعه فیلم های جنگ ستارگان است.

۴. انتقام جویان؛ جنگ ابدیت (Avengers Infinity War)

انتقام جویان

این فیلم در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ شمسی) به کارگردانی آنتونی روسو در آمریکا تحت کمپانی مارول ساخته شد. ژانر این فیلم فانتزی و علمی تخیلی است که با فروش بیشتر از ۲ میلیارد دلار در این لیست نام خود را جای داده است.

خلاصه فیلم: این فیلم داستان شکست ثور، لوکی و هایم دال از تانوس که اتحادی بزرگ راه انداخته است تا دنیا را فتح کند را به تصویر می کشد. در این بین نیز اتحادی بین هالک، دکتر استرنج و وانگ رخ می دهد تا از پیدا کردن سنگ ارزشمند و رسیدن به قدرت جلوگیری کنند.

۵. دنیای ژوراسیک (Jurassic World)

دنیای ژوراسیک

فیلم دنیای ژوراسیک از جمله فیلم های برتر در ژانر اکشن است که به کارگردانی کالین ترورودر سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) در آمریکا ساخته شد. در این فیلم هنرمندانی چون کریس پرت، وینسنت دن آفریو و برایس دالاس هاوارد به ایفای نقش پرداختند که باعث شد تا این فیلم نمره ۷ را از منتقدان دریافت کند.

این فیلم با فروشی حدود ۱.۸ میلیارد دلار توانسته است از محبوبیت خاصی برخوردار شود. خلاصه فیلم: این فیلم داستان یک تفریحگاه عمومی به نام پارک ژوراسیک را به تصویر می کشد که یکی از دایناسورها موفق می شود تا فرار کند و این مسئله باعث شلوغی در این پارک می شود.

۶. انتقام جویان (The Avengers)

انتقام جویان

فیلم انتقام جویان با ژانری فانتزی و علمی تخیلی در سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ شمسی) در آمریکا ساخته شد. کارگردان این فیلم جاس ویدون نام دارد که برای فیلمش از بازیگرانی چون کریس ایوانز، مارک روفالو و رابرت داونی جونیور استفاده کرده است.

این فیلم فروشی ۱.۵ میلیارد دلاری داشته است که نمره ۸ را از منتقدان دریافت کرده است. خلاصه فیلم: این فیلم داستان ابر قهرمانانی را به تصویر می کشد که توسط مدیر سازمان بین المللی نیک فیوری اتحاد برقرار می کنند تا از تهدیدات لوکی که قصد خرابی را دارد، جلوگیری کند.

۷. سریع و خشن ۷ (The Fast and Furious 7)

سریع و خشن7

مجموعه فیلم های سریع و خشن به دلیل ژانر های مختلفی که در آن استفاده شده است از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا که ژانر های اکشن، درام و مسابقه در این مجموعه فیلم ها مورد استفاده قرار گرفته است. این فیلم در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) در آمریکا به کارگردانی جیمز وان ساخته شد.

پس از مرگ پاول والکر در سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ شمسی) بر اثر حادثه رانندگی، با استفاده از تکنولوژی و هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این فیلم، پاول را به نوعی زنده کرده اند و از آن در ساخت ادامه فیلم استفاده کردند. این فیلم فروشی حدود ۱.۴ میلیارد دلاری به همراه داشت و نمره ۷.۱ را از منتقدان دیافت کرد.

8-اسپایدرمن؛ راهی به خانه نیست (No way home)

مرد عنکبوتی

این فیلم مرد عنکبوتی، داستانی جذاب، احساسی و مملو از سکانس‌های اکشن نفس‌گیر داشت. این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم مرد عنکبوتی و دنباله‌ای برای مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه تبدیل شد.

کارگردان: جان واتس و امتیاز: ۸,۲ / ۱۰

فروش باکس آفیس: ۱,۹۱۶ میلیارد دلار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان